Hallo aanstaande moeders Mijn man en ik vinden de naam Jasmijn erg mooi voor onze dochter. Nu is mijn enige bezwaar dat vrienden een dochter hebben die Jolijn heet, wat er qua klank best veel op lijkt... Wat zouden jullie doen?
Gewoon doen, ik vind het echt een totaal andere naam, klank lijkt inderdaad wel, maar daarvoor zou ik een naam niet laten schieten.
Doen! Is een totaal andere naam. En dan nog, moest het nu dezelfde zijn: als jullie dit dé naam vinden, moet je die geven. Anders heb je heel je leven spijt dat je een tweede-keuze naam hebt gegeven.
Gewoon doen! Wij hebben een Julia en vrienden van ons kregen een Julian daarna. Lijkt wel heel veel op elkaar, maar zelfs daar heb ik me niet aan gestoord. Ik was eerder vereerd
Ik snap heel goed je gevoel, heb het zelf ook een paar keer gehad en dacht toen precies hetzelfde. (We vonden Tijn leuk, zoon van vrienden heet Thijs. Ivar vinden we leuk, dochter van vrienden heet Ylva) Klanken zijn idd hetzelfde en begon daardoor toch te twijfelen. Maar als ik het nu bij jou lees, denk ik; Gewoon doen! Namen zijn erg verschillend! Maar dat klinkt dus makkelijker gezegd dan gedaan! Edit: Wij gaan wel voor de namen Ivar trouwens. En je kan altijd met je vrienden overleggen, als je dat een beter gevoel geeft...
Ik ben het eens met alle voorgangers. Ik opende het topic om te kijken om welke namen het ging maar ook ik vind dit echt totaal andere namen haha