Vinden jullie dat kunnen? Of struikel je erover? Bijvoorbeeld Annebel Lith, Chanel Lok, Yael Leeflang, etc
Ik vind het niet geweldig, maar als je geen alternatief hebt zou ik het niet laten. Ténzij de achternaam ook zonder die L een achternaam is, dan is het te verwarrend. Bijv. Liefkens of Iefkens.
Mijn meide eindigen allebei op een e en hun achter naam ook.nooit bij stil gestaan.en het stoort mij ook niet
voorbeelden 1 en 3 kunnen prima. Bij het tweede voorbeeld lijken voor en achternaam meer in elkaar over te lopen dus die zou ik niet kiezen. Ligt dus een beetje aan de voor en achternaam, maar meestal kan het wel.
Ligt eraan hoe de voor- en achternaam in elkaar overlopen. Ik vind Aniek/Janique erg leuk, maar in combinatie met onze achternaam is het net of het Annie of Jannie wordt omdat de k aan elkaar wordt "gelijmd".
Mijn voornaam eindigt op een K en mijn achternaam begint met een K. Op zich helemaal niet erg maar wel lastig aan de telefoon omdat ze inderdaad een beetje aan elkaar plakken, die 2 K's. Mensen verstaan het nooit als ik niet overdreven articuleer.
Ze bedoelt geloof ik net wat anders. Namelijk dat de voornaam ergens op eindigt, een L. En de achternaam begint ermee. Dus dan bestaat het risico dat die letters aan elkaar worden geplakt in uitspraak: zoals Isabel Lokin. Maar in dit voorbeeld vind ik het ook niet storend overigens.
Ja, sorry. Weet ik! Maar omdat iemand reageerde dat ze het voorbeeld van de vraag WEL vond kunnen, maar voornaam en achternaam met dezelfde letter NIET. Ik bedoelde dat ik me nooit stoor aan dat soort dingen, zelfde letters. etc. Het gaat om de klank vind ik. Als het lekker bekt is het goed toch
Vind het bij deze letter niet storend. Wel bij de A klank bijvoorbeeld. Amalia Aardappel / Hannah Hagelslag.