Vernoemen? Hulp gevraagd :)

Discussie in 'Babynamen' gestart door Zussie, 19 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Lieve meiden,

Na twee zoontjes verwachten wij nu eind november een dochtertje. Mijn zwangerschappen verlopen heel moeizaam en ik heb enorm veel steun aan mijn mama en schoonmama. Ik heb nooit iets met vernoemen gehad, onze jongens hebben beide een roepnaam en een tweede naam. Voor onze dochter hebben we al een roepnaam maar tweede naam nog niet.

Nu we een meisje krijgen heb ik ineens toch de wens te vernoemen, beetje als verrassing voor de moeders. Maar dan de lastige kwestie, kan ik de namen van mijn moeders combineren tot iets wat niet afgrijselijk is?

Mijn schoonmoeder heet Gerie (Geertje)
    Mijn moeder heet Wilfriede (Wilhelmina Maria Frederika)

Het enige waar ik zelf op kon komen wat ik acceptabel vind is Gerdien, maar zo heet mijn zusje dus dan is de vernoeming niet duidelijk meer. Gerdine bv zou ook kunnen dat is net niet mijn zusjes naam maar zouden jullie dat gek vinden?

Ik hou helemaal niet van vergezochte gekke gekunstelde constructies dan vernoem ik liever niet ;) mijn moeders naam kan ik nog wel wel wat mee in de richting van Fien, maar die G van mijn schoonmoeder vind ik zo lastig! Kunnen jullie me helpen?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.798
    8.468
    113
    Vrouw
    Maartje

3. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Maartje vind ik qua naam prima, alleen Maria is het enige deel uit mijn moeders naam die niet in haar roepnaam voorkomt, en onze achternaam eindigt ook op 'tje' dus daarom pak ik dat deel van mijn schoonmoeders naam liever niet. ;)

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.798
    8.468
    113
    Vrouw
    Jammer ;) maar idd maar niet doen dan haha. Ik ga even verder denken ;)

5. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Lief! Dankjewel!

6. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Germina ?

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    margriet/margreet komt nog in me op maar vind dat zelf niet echt mooi haha

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.798
    8.468
    113
    Vrouw
    Frederique
    Gerdine kan idd ook wel

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Poeh dat zijn lastige combinaties Geertje wilhelmina maria frederika

Geraldine
    Wilgemijn
    Mijntje

Poeh geen idee,

Misschien
    Fien gerie wilfrieda,

Vernoem je ze allebei direct in de tweede en derde naam. Is het ook niet zo'n geknutsel! En heb je een leuke roepnaam!

10. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Lastig he? En onze zoontjes hebben wel bijzondere namen dus ik vind het al snel niks, haha.

De roepnaam staat al vast. Fien kan echt niet met onze achternaam ;) ik heb wel heel erg in die richting zitten denken iets van Felien maar vind dan de naam van m'n schoonmoeder een beetje achterblijven. Maar iets in die richting vind ik wel heel leuk.

11. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Nu ik het zo heb opgeschreven vind ik Felien/Feline eigenlijk zo gek nog niet. De klinkers van mijn schoonmoeder en de medeklinkers van mijn moeder ;)

En de betekenis vind ik heel mooi want volgens mij komt het van Joseph(ine) en daarhad onze jongensnaam ook van afgeleid geweest.

12. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Wil je niet een tweede en derde naam doen in dit geval? Dan hoef je geen combi te maken. Gerdien/Gerdine zou ik niet doen als je zusje zo heet, dan denkt iedereen meteen aan haar ipv je (schoon)mama.

Je moet zelf even kijken of je de vernoeming duidelijk genoeg vindt:

Gina
    Mijke / Meike
    Adele
    Alane
    Amelie
    Ariel
    Dagmar
    Danae
    Edith
    Eileen
    Elena / Eleni
    Eliana / Eliane
    Freja
    Gemma
    Glenna
    Gwen
    Inge
    Jennie
    Leila
    Liane
    Maggie
    Natalie
    Nikkie
    Thalia

13. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Geertje Maria?

14. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Margaretha Merle maggie meghan gemma

15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Wat wij hebben gedaan, om de vernoeming duidelijk te maken is eerst haar roepnaam die we gewoon erg leuk vinden, dan de voornaam van mijn moeder, dan de voornaam van mijn schoonmoeder.
    Zelf vind ik het zo vergezocht vaak, die namen gaan combineren. Mijn man wilde zijn ouders en schoonouders graag vernoemen, van mij hoefde het niet, maar áls we het dan deden dan wel gewoon duidelijk.
    Zo heeft de jongste ook een roepnaam en daarachter de voornaam van mijn vader, en dan die van mijn schoonvader (dat bij beiden de naam van mijn ouders eerst staat is gewoon omdat het dan goed liep, dat is niet bewust zo gekozen omdat zij leuker zijn ofzo :D )

16. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja tweede en derde naam zou ook kunnen...
    Maria betekent 'bitter', bij de jongetjes hebben we echt namen gekozen op betekenis dus dat ik doe nu liever niet iets met een betekenis die ik niet zo mooi vind.

Gwen kwam een vriendin van mij inderdaad ook mee maar dat is echt een naam waar ik helemaal niks mee heb.

Andere namen zitten wel mooie tussen maar vind ik de vernoeming weer zo ver gezocht.
    Al zouden we Gerdine doen dan zou ik ook maar één keer hoeven vertellen waarom we die naam gekozen hebben en dan weet ook iedereen dat. Mijn zusje zou het ook prima vinden denk ik. En mensen die daar geïnteresseerd in zijn vragen toch wel hoe je aan de naam gekomen bent, de rest denkt er waarschijnlijk niet eens bij na...

Maar lastig hoor... Hihi

17. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja beide namen doen gewoon zoals ze zijn kan natuurlijk ook, alleen ze vinden beide hun eigen naam niet mooi ;)
    En ik vind Geertje nog wel acceptabel maar Wilhelmina of Frederika vind ik zo 'zwaar', Maria vind ik prachtig maar de betekenis dus niet. Anders zou ...... Geertje Maria best een optie zijn.

Margje zou ook nog kunnen, maar dat is de eerste naam van mijn zus ;) en zit ik ook met 'je' aan het eind en dat is niet ideaal met onze achternaam.

18. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Is Rika geen optie? Of Willemijn.

Geertje Rika
    Geertje Willemijn

19. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Geertje Willemijn zou wel kunnen, denk alleen dat mijn man niet akkoord gaat ;)

20. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Gerdi Willa?

Wat een lastige namen... Kom ik toch goed weg met de namen van mijn ouders en schoonouders :D

Deel Deze Pagina