Ik ben inmiddels 12 weken zwanger en begin dus al serieus na te denken over namen. De eerste naam blijft natuurlijk altijd een dingetje haha. Ik wilde heel graag vernoemen. Ik ben zelf katholiek en is ben dus vernoemd naar mijn Peter en Meter. Ik wist niet beter dan dat zo hoorde. Mijn vriend is echter protestant en zij kennen dat dus niet. Schoonvader maakte zelfs heel helder dat als het kind niet dezelfde voornaam als hij kreeg dat van hem het hele vernoemen niet hoefde. En een naam van het andere geslacht als 2e/3e naam kon al helemaal niet. Nu ben ik inmiddels zover dat ik niet meer letterlijk wil vernoemen, je kunt namelijk gewoonweg niet iedereen blij maken. Echter zijn er wel namen die ik heel graag wil gebruiken. Zo is mijn schoonmoeder overleden en gaat het met mijn oma ook niet heel best. Nu heb ik wat zitten puzzelen, eerst met de voorletters van alle ouders + Oma. Dan heb ik J - M - Y - G - E. Ik kwam eigenlijk alleen maar uit op Jemy wat ik stiekem erg leuk vind, maar kom de G niet kwijt. En ik kan niet 1 ouder uitsluiten. Toen dacht ik, hey, schoonpa wilde toch niet vernoemd worden en mijn pa zal het denk ik ook niet veel schelen. Waarom niet alleen de vrouwen. En toen kwam ik uit op Emy. En daar word ik toch wel heel blij van!!! Maar dat vind ik echt een meisjes naam. Ik weet niet of ik het kan maken om een knulletje Emy als 2e voornaam te geven. Mijn vraag, hebben jullie nog ideeën/inspiratie?
Hier is ons eerste kindje, een zoontje, vernoemd naar de opa's. Mijn vriend vond het niet nodig, maar ik ben zelf vernoemd naar mijn opa (eerste kleinkind na zijn overlijden) en ik vind dat heel bijzonder. Inmiddels is mijn vriend wel om, toen hij de reacties van onze vaders zag. Onze zoon heet R.u.a.n. De eerste twee letters zijn van de ene opa (begin letters) en de andere van de andere opa (laatste twee letters). Onze dochter krijgt nu een combi van de letters van de oma's mee. Als het een jongetje was geweest hadden we ook van de oma's een combinatie kunnen maken. En het is maar een tweede naam he. Wat het meest gebruikt zou worden is de eerste letter en de naam bijna nooit. Maar toch vind ik vernoeming zelf erg mooi en 'gewoon' een naam geven heb ik zelf niets mee.
Mooie 2e naam Lies! Mooi als namen zo samen vallen haha. Nouja schoonpa wil dus niet, mijn vader zou het wel leuk vinden maar er ook niet minder om slapen als het niet zo zou zijn. Voor vriend is zijn moeder meenemen heel belangrijk, mijn oma voor mij en mijn moeder zou dolgelukkig zijn. Dus de oma's vind ik wel een mooi idee! Ik bedacht me net dat als ik er nog een 2e M in smokkel ik er ook Ymme van kan maken. Dat vind ik ook een héle mooie naam. Wat je zegt klopt wel, heel vaak word een 2e naam niet gebruikt. Maar het is wel mooi als het een beetje past
Een jongensnaam met alle genoemde letters (J - M - Y - G - E) heb ik ook niet zo gauw paraat. jongensnamen die M - Y - E bevatten, net als je meisjesnaam Emy : Emyl Remy Demy : zoals oud-voetballer Demy de Zeeuw Jeremy : maar dan heb je één persoon uitgesloten, nl. de -G- Geremy : maar dan heb je één persoon uitgesloten, nl. de -J-
Kijk daarom houd ik zo van dit forum Dat zijn geniale ideeën, dankjewel! Stom dat je zo vast kan lopen op een letter Maar om het een mooi geheel te krijgen zul je soms moeten smokkelen
Grappig. Wij hebben precies hetzelfde gedaan bij onze zoon. De volgende krijgt zoals bij jou ongeacht het geslacht een combi van de oma's. Anders word het wel heel lastig lijkt mij.. En hier kregen wij idd ook zo'n mooie reactie van de opa's
We zijn eruit, we gaan de eerste letters van de Oma's en Overgroot-Oma's (moeders kant) gebruiken! En dat komt toevallig heel mooi uit! Thnx voor het meedenken!
Haha lastig altijd hè! Was je trouwens vooruit gezet bij je echo? Zie namelijk aan je banner dat we nu precies gelijk lopen Wij hebben bij onze dochter wel vernoemd. Moeder heet Joke, schoonmoeder heet Anneke, hebben we de eerste twee letters van gepakt: Joan. En dan op z'n Engels. Maar bij de tweede wordt er denk ik niet vernoemd
Sorry voor mijn late reactie!! Wat kan die tijd voorbij vliegen haha. We zijn erover uit dat het de voorletters van de oma's en overgroot oma's worden. Vriend moest heel erg wennen, ik eventjes. Maar het word Ymme (yvonne, Martien, Maria, Elisabeth. Haii schuurpapier! Ik ben idd vooruit gezet en we lopen gelijk Leuk joh zie het nu ook! Joan is ook heel mooi! Altijd tof als je namen zo kunt combineren. Dat leek me met onze niet te lukken haha.