Even het volgende... Ik ben nog niet zwanger, maar wij gaan wel voor een tweede kindje vanaf deze maand! Mijn vader is 30 mei overleden op 54 jarige leeftijd... Nu willen we graag de tweede naam naar hem vernoemen (we zijn gewoon vast aan t brainstormen). Meisjesnaam weten we al, omdat mijn vader steeds een naam zei die hij zo mooi vond. Maar voor een jongetje.... Nou heette mijn vader Wouter.... We willen niet de naam zelf, maar iets wat er op lijkt ofzo... Verder hield mijn vader van eekhoorntjes, die vond hij altijd zo schattig, maarja.. squirrel is ook niet echt iets waar ik een naam uit kan halen! Heeft misschien iemand een idee? Vind het leuk en bijzonder om er vast over na te denken..
Nouja, iedereen bij ons in de familie heet Wouter (mijn vriend zijn vader/broer/opa en mijn vader dus ook) Vandaar dat we die naam niet meer echt helemaal willen... Dan is het ook niet zo speciaal meer..
Wat vind je van de naam Kai ? misschien wat vergezocht hoor... maar ik vond dit: http://www.all-babynames.com/nl/all-bab ... rch=Zoeken Kaikura - betekenis: grond eekhoorn, herkomst: Afrika
Dat is wel een goede Athina! Bedankt voor de tip, ik schrijf hem in ieder geval meteen op! Meer tips altijd welkom!
Jammer dat je niet gewoon de naam 'wouter' kiest. Ik vind dit persoonlijk de enige manier om echt te vernoemen. Jou reden dat de hele familie zo heet dat zou voor mij nou juist nog een extra reden zijn om het kindje toch deze 2e naam te geven. De 2enaam zul je toch haast niet gebruiken, het is een symbool. En anders zou je kunnen denken aan Wart of Wout?
Ik zou zelf de naam Wouter ook super vinden... al helemaal voor een jongen! In de doopnaam van mijn mannetje komt ook de naam van mijn overleden neefje Ronald (17)
Ik vind Kai ook echt super! Wilde het altijd aan mijn eventuele toekomstige zoon geven maar dat kan niet met de achternaam; kvk