Hallo! We hopen binnenkort zwanger te zijn van ons tweede kindje en zijn stiekem al een beetje aan het nadenken over namen. Onze zoon heeft een tweede naam van mijn man zijn familie. Ik zou het heel leuk vinden als de tweede naam van onze mogelijke tweede kindje (stel dat het een jongen wordt) lijkt op de naam van mijn vader. Zijn naam is: Hennie (of om het nog erger te maken officieel Hermanus) en je begrijpt dat is niet de naam die we zoeken. Zelfs niet voor een tweede naam HAHAHA. Hebben jullie wellicht een idee hoe we dat leuk kunnen verwerken? We hebben al gedacht aan Henry, maar dat vonden we ook al zozo. Bedankt!
wat grappig, hier hetzelfde 'probleem' hermanus roepnaam henny Als het de tweede naam is, maakt het mij niet zoveel uit dat het hip moet klinken. Het is toch niet de roepnaam en juist mooi toch dat het Hermanus wordt, dan zou ik ook eerder Hermanus kiezen dan Henny trouwens.. Ik zou niet weten wat voor moois je anders eruit kan halen haha Hans, Herman, Henk, Mannus, Harm, Harmen..
Nou dat is wel heeel toevallig zeg! Mijn zoontje heet met zijn tweede naam Hugo. Dat vond ik als tweede naam wel van nu. Meer dan Hermanus zal ik maar zeggen. Maar bedankt voor je suggesties.
Met Hermanus kun je wel wat meer kanten op dan met Hennie. Misschien Manu? Door de lettercombinatie lijkt het ook op Hugo. Wat ook nog kan: Mas Arne Hein Hans Niels (wel wat verder gezocht)