Vernoemen... maar naar wie ?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Alva, 22 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    hier is de oudste vernoemd naar mijn man zijn peter(geen grootouder) en mijn meter (mijn groot moeder) zelf hebben zij geen band met deze mensen maar de betekenis is meer voor ons en familie. oudste zoon is geboren op het moment dat de peter van mijn man is overleden. ouders van mijn man hadden net telefoon gekregen van dit overlijden toen mijn man belde dat zoon was geborgen. (datum en uur op geboorte acte zoon en overlijdens akte peter is 3 min verschil... freaky) daarom begonnen met vernoemen. anders hadden we het niet gedaan denk ik, en zodus al de kinderen vernoemd

bij de dochter hebben we mijn andere grootmoeder en grootmoeder van man hun naam gebruikt

bij baby zoon hebben we de naam van mijn grootvader gebruikt en een naam die veel in de stamboom van mijn man voor komt. hij zelf kende geen familie lid met deze naam of heeft er geen echte herrinneringen aan. maar we vonden het mooi dat deze veel voorkomende naar uit de familie werd doorgegeven.dus mss wel even in de stamboom kijken...

2. Alva

Alva Niet meer actief

En hoe hebben jullie gekozen welke grootouder werd vernoemd?
    Ik heb 1 opa niet gekend en de andere is vroeg gestorven dus die herinner ik mij niet. En dan heeft manlief e r nog 2 natuurlijk 😊

Deel Deze Pagina