Hoi iedereen, Ik weet dat ik hier eigenlijk verkeerd zit, maar het namenforum zit wel heel 'ver' weg. Wij zijn op zoek naar een jongensnaam en omdat ik en m'n man echt mijlenver van elkaar liggen in wat wij mooi vinden is het heel moeilijk. Ik hoop dat jullie een eerlijke mening willen geven over de naam die nu onze gezamenlijke 1 is: ADAM Volgens m'n moeder gaat iedereen vragen waar Eva is, haha. Verder dachten we nog aan Niels en Nick. Zelf vind ik heel leuk: Bram Mads Elias, maar die komen er bij mijn man echt niet in. Bedankt voor jullie mening, groetjes Jetje
Ik vind hem niet leuk, maar ook niet lelijk. Maar ik ken dan ook een leuke Adam, dus heb er wel positieve asociaties bij. Bram en Elias vind ik wel oke, Mads vind ik niet zo.
nou tis jullie keus ik kijk alleen bij namen of het geen naam is waar zeer veel mee gepest kan gaan worden (dus als je gelovig bent of je wilt je kind naar een school met geloof brengen is er kans dat eva erbij betrokken word) en kijk of t bij de achternaam matcht verder moet je het zelf weten, ieder heeft een eigen keus en smaak... als jij en je man/vriend het eens zijn... nou dan zijn jullie het eens toch! ik vid het zelf wel leuk hoor, zou het zelf niet kiezen denk ik... maar als ik het hoor bij een ander die zich voorstelt zou ik niet denken goh wat gek ofzo of ik zou dus niet denken " waar is eva"
ik vind ze allemaal okay maar geen supernamen, Mads vind ik echt vreselijk, als jullie als gezamenlijke naam Adam hebben dan zou ik dat doen en niet laten afhangen van een opmerking van je moeder, je kunt op elke naam wel een grap bedenken namelijk.
Ik vind ze, sorry, niet mooi... Vind Bram het leukste!~ Maar; het is waarschijnlijk een naam wat bij jullie en jullie gezin past. En als dat zo is, dan is het goed toch! Niet iedereen kan je naam mooi vinden!
Bedankt zover, vind t echt nog HEEL moeilijk. Omdat de naam bij mij ook niet favoriet is en toch moet settelen omdat mijn man niks leuk vind. Verder wil ik een beetje een orginele naam. Maar ik vind de mening van anderen wel belangrijk, want m'n knullie loopt er z'n hele leven mee.
Haha, ik vind je namen wel heel leuk! Sterker nog, Adam en Elias staan ook op mijn lijstje, helaas komen ze er ook bij mijn man niet in.... Trouwens ik zou absoluut maling hebben aan de mening die iedereen over jullie favoriete naam heeft. Jullie vinden het allebei mooi (dat is opzich al een prestatie) en daar hebben anderen niks mee te maken. Wat betreft de associatie met Eva: je kan bij elke naam wel iets bedenken waar iemand mee gepest kan worden, maar ik kan me niet voorstellen dat deze associatie echt schade aanricht. Tenzij jullie met de achternaam Appel heten ofzo... Nick daarentegen rijmt op heel veel nare dingen. Ga maar na, Nick, met zijn dikke... Heb het vaak genoeg bij een klasgenootje gehoord! Hoe dan ook: succes met zoeken en ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt!
Ik en m'n vriend komen ook niet overeen qua namen! Deze morgen zei hij: Oh weet je, Benny & Isabel hebben al 2 namen!! (ze zijn 7 weken ver). Waarop ik antwoordde: ja, die komen dan ook overeen hé wat namen betreft!
ik vind Adam wel leuk en een gewone normale naam. De opmerking waar Eva is moet je wel aanhoren, maar ach of dat het ergste is?! ooit heel lang geleden verkering gehad met een Adam en dat wel 100 keer gehoord.
ik vind Adam zelf niet echt leuk , maar opzich wel een normale naam hoor! Enne wbt Eva... ach over elke naam is wel wat te zeggen! Succes met het vinden van jullie naam!
Adam, tja, wel ok. Van de andere namen die je noemt vind ik Niels wel veel leuker! Andere tips misschien: Almer Alwin Bas Boaz / Boas Casper David Emiel Eric / Erik Erwin Ewoud Florian Floris Jasper Jelmer Jens Jeroen Jesse Joaz / Joas Jochem Jonas Jonathan Joost Joren Jorian Jorias Joris Jorn Jorrit Julias Juliën / Julien Jurjen Jurre Jurrian Krijn Lars Laurens Leander Levi Lex Lukas / Lucas Luuk / Luq / Luc Marc / Mark Marten Mathijs Matthias Maurice Maurits Menno Niek Olaf Olivier Quin / Quint Ralph / Ralf Rhobin Rico Rik Roan / Rowan Roben Roel Roelof Rolf Rowen Rowin / Rowyn Ruben Sander Seb / Sebbe / Sep(p) / Seppe Silvian Silvijn Stef Sven Thijs Thom / Tom Tibbe Tijn / Thijn Tim Timo Tobias / Tobian Twan Vico Vincent Wouter
Ik vind Adam wel leuk, heeft hier ook een tijdje in de top 3 gestaan voor onze tweede. Is afgevallen omdat ik het toch wel ouderwets vind. In Nederland dan, in de Arabische wereld is het juist een hele moderne, jonge naam. De uitspraak is dan meer op zn Engels (edem), wat ik mooier vind.
Ik heb al een poosje een lijstje klaar en zowel Adam als Elias staan hoog genoteerd. Vind het allebei hele mooie namen.
Misschien zijn de varianten op Adam: Adamo en Adem (met de klemtoon op de 2e lettergreep) nog een idee? I.p.v. Elias kan Ilias ook (ik vind beide namen erg mooi). Andere varianten zijn: Eli, Elijah, Elia... Maar ik zou vooral nog verder blijven zoeken, want dan kom je vanzelf namen tegen die jullie allebei mooi vinden en waar jullie beiden 100% achter zullen staan Veel succes!