Vernoemen naar moeder.

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lalalucy, 15 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik vind het niet een hele mooie naam. Zou daarom als tweede naam doen. Plus dat ik vind dat vernoemingen eerder thuis horen bij tweede naam en zelf een mooie eerste naam bedenkt.

2. Lentedag

Lentedag Niet meer actief

Ik vind hester een mooie naam , leuker dan Esther. Ik zou het dan gewoon op Hester houden, en niet nog eens een verbastering daarvan zoeken.

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Is een leuke naam Hester,
    Esther ook mooi!

4. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Vivienne is mooi erbij!

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Hester is in mijn ogen een prima naam! En in dit geval veel mooier dan Esther in mijn ogen. :)

6. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Als je Hebe mooi vindt, kan Eebe misschien wel bij Hester? Zo heet onze dochter.

7. misa

misa Niet meer actief

Hester klinkt wel leuk! Toch zou ik bij vernoemen persoonlijk altijd de tweede naam daarvoor gebruiken. Dus bijvoorbeeld Veerle Hester.

8. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Ik zou het ook als 2e naam gebruiken.

Ik vind Marieke en Feline er leuk bij.
    En i.p.v Hebe, misschien Ebba of Edi?

9. 1e wondertje

1e wondertje Fanatiek lid

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    Hester vind ik een mooie naam, zeker voor een 2e naam!

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Ik vind Feline een geweldige naam, maar niet heel mooi in combinatie met Hester (maar de combinatie hoor je natuurlijk maar weinig, dus als je Feline uiteindelijk het mooist vindt, zou ik daar vooral voor gaan!).

Nadeel is dat ik een langere naam als tweede naam vaak het mooiste vind en daar kom je bij Hester natuurlijk al snel bij dat Hester dan vooraan mooier staat, omdat Hester maar twee lettergrepen heeft. (En bij Hester vind ik bv. Saar Hester ook minder mooi dan Hester Saar. Kortom, in dit geval vind ik Hester vooraan meestal gewoon mooier. :D Wat natuurlijk niet betekent dat een naam ook de roepnaam moet zijn.)

11. Lalalucy

Lalalucy Lid

31 dec 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er nog niet over nagedacht, maar bij alle namen op mijn lijstje vind ik Hester vooraan gewoon mooier. En om mijn dochter Hester als eerste naam, maar niet roepnaam te geven, lijkt me belachelijk ingewikkeld. Dus dat is ook geen optie.

Vanochtend wist ik het ineens: Belle Hester. Maar toen bedacht ik wat de voorletters waren en dat kan natuurlijk écht niet. Ik blijf de naam Belle wel heel leuk vinden, net als Isabel(le) en Annabel(le). Zijn er misschien nog meer leuke Belle-namen?

En gewoon voor mijn nieuwsgierigheid. Hoe zouden jullie Feline uitspreken? Ik zou zelf altijd Feelienuh doen, maar misschien ligt Felien wel veel meer voor de hand.

12. Lola1983

Lola1983 Niet meer actief

Ik vind Hester een prachtige naam, maar lijkt me wat onhandig in jullie geval als roepnaam. Isabelle Hester, heel mooi!!

13. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Annabelle Hester is mooi!
    Andere namen op -elle (vind ik persoonlijk niet allemaal even mooi)
    Janelle
    Suzelle
    Yaelle
    Anaëlle
    Maybelle/Mabelle
    Rosebelle
    Miabelle
    Myrabelle

14. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.867
    113
    Vrouw
    Mooie naam en ik zou hem dan als 2e naam doen :D

15. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ik ga mn moeder ook vernoemen, maar dan in de doopnamen. Voor zowel een jongen als een meisje. Voor een jongen dan net iets anders. Als roepnaam heb ik wat anders. Persoonlijk vind ik dat de roepnaam niet ook als doopnaam moet. Maar dat is echt voor mezelf. Ik heb dat zelf ook niet.

Als naam op hester kan e.s.z.t.i ook nog. Ik ken iemand die deze naam heeft als andere naam op hester/esther

Deel Deze Pagina