Ik vind het niet een hele mooie naam. Zou daarom als tweede naam doen. Plus dat ik vind dat vernoemingen eerder thuis horen bij tweede naam en zelf een mooie eerste naam bedenkt.
Ik vind hester een mooie naam , leuker dan Esther. Ik zou het dan gewoon op Hester houden, en niet nog eens een verbastering daarvan zoeken.
Hester klinkt wel leuk! Toch zou ik bij vernoemen persoonlijk altijd de tweede naam daarvoor gebruiken. Dus bijvoorbeeld Veerle Hester.
Ik zou het ook als 2e naam gebruiken. Ik vind Marieke en Feline er leuk bij. En i.p.v Hebe, misschien Ebba of Edi?
Ik vind Feline een geweldige naam, maar niet heel mooi in combinatie met Hester (maar de combinatie hoor je natuurlijk maar weinig, dus als je Feline uiteindelijk het mooist vindt, zou ik daar vooral voor gaan!). Nadeel is dat ik een langere naam als tweede naam vaak het mooiste vind en daar kom je bij Hester natuurlijk al snel bij dat Hester dan vooraan mooier staat, omdat Hester maar twee lettergrepen heeft. (En bij Hester vind ik bv. Saar Hester ook minder mooi dan Hester Saar. Kortom, in dit geval vind ik Hester vooraan meestal gewoon mooier. Wat natuurlijk niet betekent dat een naam ook de roepnaam moet zijn.)
Ik had er nog niet over nagedacht, maar bij alle namen op mijn lijstje vind ik Hester vooraan gewoon mooier. En om mijn dochter Hester als eerste naam, maar niet roepnaam te geven, lijkt me belachelijk ingewikkeld. Dus dat is ook geen optie. Vanochtend wist ik het ineens: Belle Hester. Maar toen bedacht ik wat de voorletters waren en dat kan natuurlijk écht niet. Ik blijf de naam Belle wel heel leuk vinden, net als Isabel(le) en Annabel(le). Zijn er misschien nog meer leuke Belle-namen? En gewoon voor mijn nieuwsgierigheid. Hoe zouden jullie Feline uitspreken? Ik zou zelf altijd Feelienuh doen, maar misschien ligt Felien wel veel meer voor de hand.
Ik vind Hester een prachtige naam, maar lijkt me wat onhandig in jullie geval als roepnaam. Isabelle Hester, heel mooi!!
Annabelle Hester is mooi! Andere namen op -elle (vind ik persoonlijk niet allemaal even mooi) Janelle Suzelle Yaelle Anaëlle Maybelle/Mabelle Rosebelle Miabelle Myrabelle
Ik ga mn moeder ook vernoemen, maar dan in de doopnamen. Voor zowel een jongen als een meisje. Voor een jongen dan net iets anders. Als roepnaam heb ik wat anders. Persoonlijk vind ik dat de roepnaam niet ook als doopnaam moet. Maar dat is echt voor mezelf. Ik heb dat zelf ook niet. Als naam op hester kan e.s.z.t.i ook nog. Ik ken iemand die deze naam heeft als andere naam op hester/esther