wat is dit leuk! ik ben nog niet zwanger, maar ik zit echt al heel lang te denken over namen!! (laat mn man dit maar niet horen..) maargoed, als we een kindje mogen krijgen, willen wij gaan vernoemen. als t een meisje zou worden, vernoemen we t naar mijn schoonmoeder of moeder en als t een jongen is zouden we m vernoemen naar mn vader of schoonvader, officieel zou t mn schoonvader moeten zijn geloof ik maar ik weet nog niet of we t zo officieel doen. maar mijn vader heet met zn roepnaam gijs, en zijn doopnaam gijsbert. nou wil ik een eenvoudige, simpele maar toch geen oudbollige naam voor n jongen, maar ik kan toch nix bedenken. ja thijs, of tijs, maar zo heet mijn neefje al, en ik wil toch ook wel een beetje orgineel zijn. kunnen jullie me helpen?
nee, dat vind ik niet zo heel leuk, zo heet mn vader al en ik wil toch iets anders verzinnen, dr moet toch wat leuks zijn? (bedankt voor je reactie, leuk!)
Eigenlijk...... vind ik dat als je wil gaan vernoemen, je niet gewoon een paar letters uit die naam moet gaan husselen. Dat vind ik niet echt vernoemen meer. Dan moet je ook echt gewoon (een deel van) de naam zelf gebruiken. Maar dat vind ik hoor. Ik zou dan mijn zoon Gijs noemen, en als je dat niet zo heel leuk vindt misschien als tweede naam?
Dit vind ik dus ook! Vind namelijk dat er dan hele andere namen uitkomen die je niet altijd terug ziet.
ja je hebt gelijk, maar dan zouden we bijvoorbeeld de doopnaam vernoemen, en de roepnaam de letters door mekaar hutselen, ik wil wel vernoemen, maar toch een beetje orgineel zijn bijvoorbeeld, mijn moeder heet jannie, doopnaam: aartje jannigje daar zou ik van maken: saartje janne, roepnaam sara of sanne vernoemen maar toch net ff wat anders..
Gijsbert schijnt te komen vanuit Gilbertus. Misschien dat dat leidt tot andere namen, bijv. Gil, Bert of Gert? De naam Gijs zelf doet mij altijd denken aan Gijs Gans