Ons kindje wordt ook vernoemd... Nadat mijn vader overleed hebben we besloten dat, als we ooit een kindje zouden krijgen, zijn naam zouden gebruiken. Inmiddels is helaas ook mijn moeder overleden en ben ik in verwachting van een meisje. Het wordt niet haar exacte naam, die is behoorlijk ouderwets , maar we hebben de namen van mijn moeder, de moeder van mijn man en de oma van mijn man samen gebracht en daar één naam van gemaakt. Daarom zal haar tweede naam 'Marjolein' zijn .
onze dochter is vernoemt naar haar oma's en onze zoon naar zijn opa's wel de 2e en 3e namen de roepnaam hebben we gekozen omdat we ze mooi vonden en dus niet vernoemt. we hebben de volledige namen van opa's en oma's gebruikt
Wij hebben ons 1e kindje nooit vernoemd hij had maar 1 naam, maar ons 2e kindje krijgt als 2e naam de naam van haar overleden broer. Dat willen we aan alle nog komende kindjes meegeven... Ze mogen weten dat er nog een broer is geweest en zijn naam mag genoemd blijven worden, we zullen hem nooit vergeten. Als we ons zoontje nooit verloren hadden zouden we waarschijnlijk ook nooit vernoemd hebben...
Wij hebben niet vernoemd, omdat ik mijn schoonouders niet wilde vernoemen. En tja, als de een wel mag en de ander niet.. dus dan maar niet. Dus ik heb 'nee' gestemd, maar zou het niet per definitie niet gewild hebben.
Ben zelf vernoemd en vind dit echt drie keer niets, drie ouderwetse namen bij elkaar waaruit een wat modernere roepnaam is gemaakt. Maar met die drie namen sta ik wel officieel geregistreerd en staan dus ook in mijn paspoort e.d. Heel verwarrend ook nu ik in het buitenland woon, moet steeds alles uitleggen, wordt door oficiele instanties ook gewoon bij mij doopnamen genoemd of opgeroepen in het ziekenhuis als C.ornelia.... Vernoemen is voor mij niet iets vanzelfsprekends tenzij diegene die je vernoemen wilt een mooie naam heeft.
Wij hebben er voor gekozen om onze dochter te vernoemen naar de oma's maar dan in een 'modernere' vorm. Zo is bijvoorbeeld niet Johanna maar Joanna gebruikt. Wel enkel in de 2e en 3e naam, de eerste naam is gewoon puur door ons verzonnen, al klinken ze alle 3 wel erg mooie samen, al zeg ik het zelf Ik zit er wel nog een beetje mee mochten we nog een dochter krijgen. Geen vernoeming zou dan raar zijn, maar wie wel, nog geen idee...
Beiden meiden zijn vernoemd. De oudste naar mijn vader (Leo = Leonora geworden) , en de jongste is vernoemd naar de moeders (ineke + lenie = Eline) . Ik vind dat een naam bij vernoemen wel een naam moet zijn waar je kindje trots op mag zijn en het leuk vind om hem te dragen. Want juist op de meest belangrijke momenten in je leven, komt de naam weer voorbij (examens, trouwen) . Als dat dus betekend dat je een naam een beetje veranderd, vind ik dat logisch. Een ander hoeft ook niet te kunnen zien dat het een vernoeming is (die kent jouw vader of moeder mogelijk toch niet) als je voor jezelf weet dat je bij het kiezen van die 2e naam uitging van de naam van je vader of moeder, dan is dat naar mijn idee prima.
Ja, ons kindje wordt ook vernoemd . Als het een meisje is naar beide oma's, als het een jongen is naar beide opa's .
Het is voor ons misschien nog wel heel vroeg in de zwangerschap, maar mijn vriend en ik hebben onze namen al van voordat we zwanger waren... Als het een jongen wordt, wordt hij vernoemd naar mijn schoonvader, die helaas een aantal jaar geleden gestorven is aan kanker. Hij zal niet letterlijk ernaar vernoemd worden, maar we gaan er een moderne versie van maken. Voor een meisje hebben we een naam die niet naar iemand vernoemd is. Dus.... Ik vind dat vernoemen zeker iets moois is, maar dat het wel in de huidige tijd moet passen. Anders zou ik inderdaad een 2e naam nemen om te vernoemen ofzo...
Joh dt valt echt wel mee hoor! Ik ken Papua's die Hendrik, Doortje, Willem, Anneke, Annie heten. Past prima bij ze!
Dochter haar 1e en 2e naam zijn vernoemingen naar mijn oma en mijn schoonmoeder, maar gewoon de naam zoals ie is en geen veranderingen. Haar 3e naam is tevens haar roepnaam en dat is geen vernoeming. Het kindje waarvan ik nu zwanger ben zal ook weer vernoemt worden.
Ja hoor, ons mannetje wordt vernoemd naar zn vader, grootvader, overgrootvader etc... De naam gaat al generaties terug en als 2de naam heb ik er totaal geen problemen mee. Maar we zouden het niet als roepnaam gebruiken. (is bij mijn man trouwens ook niet het geval)
Ik heb overwogen mijn dochter naar mijn oma te vernoemen, ik moet zeggen dat ik het alleen zou doen als ik de naam ook leuk vind.
Onze uk gaan we in de tweede naam vernoemen naar één van de opa's van mijn vriend. Mijn eigen opa's en oma's leven allemaal nog en die van hem allemaal niet meer, dus zo geven we de kleine toch nog iets van die kant van de familie mee.
Wij hebben de oudste vernoemd naar de opa's allebei hun 2e naam. Zijn doopnaam is dus niet zijn roepnaam Rick heet officieel Anthonie Hendrik Thijs heet Thijs Christiaan, dit vonden we een mooie naam en later bleek dat de opa van mijn man Christian heette (hij heeft hem nooit gekend) dus alsnog vernoemd Voor een derde zouden we het leuk vinden om te vernoemen, maar we hebben niet veel namen meer in de aanbieding. De namen van onze moeders vind ik niet mooi om zo te gebruiken, dus mochten we naar hen willen vernoemen dan zou ik hun namen toch veranderen in een wat modernere naam.
Zoonlief is vernoemd met zijn tweede naam naar mijn schoonvader, gewoon Jan. Onze tweede frummel word vernoemd naar mijn vader, Willem. Voor een jongetje word Willem zijn tweede naam en voor een meisje een afgeleide naam van Willem. De roepnamen zijn namen die wij gewoon mooi vinden, geen vernoemingen.