Vernoemen word dat nog wel gedaan??

Discussie in 'Babynamen' gestart door Ukje1, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij je kindje vernoemen??

1. Ja

2. nee

3. misschien

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    eerste naam, kiezen we steeds zelf, (wat ene rot klus!:$) en 2e naam wilde manlief graag zijn eigen 2e naam doorgeven. Dus toen dacht ik, nou wat hij kan kan ik ook, dna doen we dat bij een dochter ook:D tis alleen een afgeleide van mijn naam, mijn familie noemde mij zo, maar het is ook gewoon een hele leuke naam, dus die draagt dl nu als 2e naam. Nu vermoeden we zelf dat de buikbaby een jongen is, dus dat was makkelijk (de 2e naam dan, eerste hebben we pas maand geleden besloten, ben nu 41 weken zwanger...;)) als het wel een meid blijkt te zijn, wordt de 2e naam een vernoeming naar mijn oma. Tis een beetje byzondere combi, maar ach, de roepnaam komt ook in het register, dus is echt voor dr bij. :)

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

ja, onze zoon zijn 2de naam, is de naam van mijn opa. Hij leeft niet meer en was erg speciaal.

Mochten we nu een meisje krijgen, zal haar 2de naam, de naam van mijn schoonmoeder worden (officiele naam), die leeft ook niet meer. Is erg jong overleden. Mocht het een jongen zijn, dan word de 2de naam, ook de naam van me schoonmoeder, maar hoe zij werd genoemd en dat kan ook voor een jongen

3. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83
    Jup hier vernoemd

1ste naam niet
    2de naam naar mijn vriend zijn vader (is overleden toen vriendlief 8 was)
    3de naam naar mijn opa ( ik als eerste kleinkind ben naar hem vernoemd en eerste achterkleinkind dus ook :D )

4. Bri

Bri Niet meer actief

Onze oudste is met z'n tweede naam vernoemd naar zijn vader, onze jongste met haar roepnaam naar mijn zus (heel andere namen, maar beide afkorting van dezelfde naam, die overigens ook de naam van mijn oma was).

Dus ja, wel vernoemd. Maar alleen omdat we dit superleuke namen vonden, en daarna bedachten we erbij: leuk dat die ook al in de familie zitten, bij zulke leuke mensen.

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ja John is alleen de roepnaam, maar voluit zijn het de namen van beide opa's Johannes Bernardus :p

6. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, maar alleen de doopnamen, omdat het super mooie doopnamen zijn, maar we ze echt te klassiek vinden als eerste naam:)

7. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Ik ben zelf overigens ook vernoemd...
    Mijn oma van de kant van mijn vader heette Maria, de oma van de kant van mijn moeder heette Annie en daar hebben mijn ouders mijn naam 'Marianne' van gemaakt :).
    Ik vind het eigenlijk wel een mooi idee dat ik hun naam draag.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Als wij een meisje krijgen worden de initialen I.C.P .
    De C en de P zijn beide oma's.
    Als het een jochie wordt S.D.R
    De S en de D zijn de namen van de opa's. De R is mijn man's naam, die vind ik heel mooi.
    Kan ze niet opnoemen, heb hier vriendinnetjes op het forum zitten haha.

Deel Deze Pagina