Hallo forumleden, Ik heb al heel lang niets meer geposts of gereageerd maar wil nu toch graag een beroep doen op jullie. Ik ben in verwachting van ons 2e kindje, we krijgen nu een dochter. We zijn al weken op zoek naar de babynaam. De naam die bij ons beiden erg in smaak valt is de naam; Bo. De achternaam van mijn vriend en ook de kinderen is B.out. Nu vraag ik me af of het niet te raar is als ze Bo B.out heet. Het komt op mij toch een beetje over als Jan Janssen, Piet Pieterssen etc. jullie snappen het wel. Moet ik me hierdoor tegen laten houden? De achternaam is al niet geweldig dus ik zou niet willen dat ze gepest wordt vanwege haar naam. Mocht iemand nog een mooi alternatief weten dan zie ik dat graag terug. Misschien is het dan handig om te weten dat ik zelf de naam Enora ook erg mooi vind. Mijn vriend vind deze naam of varianten hierop niet mooi. Hij vindt zelf de naam Soof ook erg leuk. Onze zoon heeft een korte naam die begint met een S. Groetjes
Ik vind het niet zo mooi nee. Misschien Bodine of Isabeau als officiële naam en dat jullie het zelf afkorten?
Ik zou het niet doen, lijkt me ook heel lastig met voorstellen, het klinkt gewoon gek. Soof vind ik er ook niet mooi bij, het klinkt zo hard na elkaar. Enora vind ik er wel mooi bij klinken. De optie van Nina vind ik een goeie, maar als jullie haar echt alleen maar Bo noemen is het met voorstellen nog steeds raar, want dan zeg je niet ineens Bodine.
Bij een korte achternaam vind ik een korte voornaam sowieso een beetje gek klinken en zeker als het allitreert. Bodine Bout klinkt dan al veel beter!
Ik vind het ook niet zo lekker klinken. Zou sowieso namen met 1 lettergreep ontwijken. Bodine vind ik een mooie suggestie.
Vind het wel kunnen. Denk niet dat iedereen er zo over denkt, maar ik vind dat je dan juist een sterke naam krijgt die blijft hangen bij mensen. Ik vind een langere voornaam en afkorten naar Bo trouwens ook een goed idee. Misschien Bodil? Die is hier nog niet genoemd. Of Isabo in plaats van Isabeau
Aii van die korte en (niet zo'n positieve) betekenisvolle achternaam. Dat maakt dat in mijn ogen Bo daar niet bij past. Dan klinkt het zo hard als je de voor- en achternaam achter mekaar zegt (los vind ik Bo ook wat hard). Dan beter als aanvulling op wat al eerder is gesuggereerd iets van Beaudine, Bodien, Bowine of Isabeau, Mirabeau. Andere korte, hollandse/hollandsklinkende namen: Ilse Pien Fien/Fiene Lot/Lotte (al vind ik deze ook niet echt samengaan met de achternaam) Flo Jip Wies Mieke Anouk Fleur Britt (idem) Kim Roos Saar
Dankjewel voor jullie reacties. De naam van onze zoon bestaat ook uit 1 lettergreep en daar storen wij ons niet aan i.c.m. de achternaam. Lange voornamen vallen vaak niet bij ons in de smaak. Jullie zijn het er in ieder geval bijna allemaal unaniem over eens dat het niet lekker klinkt. We hebben gelukkig nog even dus denk dat het weer lijstjes bekijken wordt .
Dankjewel hummeltje5, De enige naam uit het lijstje die me aanspreekt is Lot . Echter heet de dochter van bekende al zo waardoor deze naam afvalt.
Niet unaniem hoor!! Ik vind het wel gaan. Oke, het is niet de mooiste combi die ik ooit gehoord heb, maarja... de achternaam is nou eenmaal een beetje lastig. Soof vind ik overigens ook leuk, en misschien ietsje beter klinken omdat je dan geen dubbele B hebt.. Tja lastig........ ik zou het gewoon doen als het echt voor jullie DE naam is. Als je zelf ook nog twijfelt zou ik door zoeken.. Ik vind het overigens niet hetzelfde als Mathijs Mathijsen of Piet Pietersen, meer dat het gewoon ff niet zo lekker bekt.
Dankjewel voor je reactie, K00. Op dit moment is het ook nog DE naam voor ons. We zijn in ieder geval nog niet een alternatief tegengekomen want ons net zo goed bevalt. Het is dus enkel de twijfel over de combinatie voor- en achternaam die me tegenhoudt en ook heeft besloten om dit bericht te plaatsen. Had al aan mijn vriend voorgesteld om te wachten tot na de bevalling en dan te kiezen tussen Soof en Bo, haha.
Mijn dochter heet Bodine. Ik kort het regelmatig af naar Bo, maar zelf noemt ze zich (nu nog) Bodine. Kan ze later zelf kiezen wat ze het beste bij haar vind passen. Edit: heb trouwens enorm getwijfeld over Bodine vs. Bodil.
Ik vind het helemaal niet storend. Leuke naam! Enora is echt totaal mijn smaak niet. Soof vind ik dan wel weer geweldig
Mag ik vragen hoe jullie de naam van jullie dochter uitspreken? Persoonlijk vind ik Bodine mooier dan Bodil .
ik vind het prima kunnen hoor! leuke naam ook wat andere ideetjesl Isa Fem Vic Pien Lot Eef Evi Fay Jet Amy Mae Puk Jip en via deze link nog meer 3 letternamen !