vernoemen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Calimero, 17 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

vernoemen??

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    We gaan niet bewust vernoemen. Maar er is een naam die ik heel erg leuk vind en toevallig is dat een afgeleide van de naam van mijn vader. Vind dat opzich best grappig!

2. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Wij gaan wel vernoemen.. weliswaar haar 2e naam.. eerst waren we het niet echt van plan, zaten nog wat te twijfelen.. Maar de opa van mijn man is net 4 weken terug overleden en heeft dus zijn achterkleinkindje niet meer kunnen zien.. Dus vonden wij het wel een mooi idee om hem dan te vernoemen.. wel een verbastering, dat het iets moderner wordt, maar zo is hij er toch nog een beetje bij

3. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Wij gaan ook vernoemen 2e en 3e naam naar Oma's of Opa's.
    Ook omdat mijn vader overleden is en als het een jongen wordt wordt zeker zijn naam gebruikt.

4. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Wij hebben wel vernoemd aangezien wij de naam erg mooi vonden en het tevens ook een naam vonden waarvan er zeker geen 3 van op school zitten (sorry hoor, maar als Sanne al jaren op 1 staat zou ik het niet meer kiezen, maar ieder zijn eigen mening!).

Onze zoon heet Hein, en de 2 doopnamen erachter zijn van mijn vader en van de vader van mijn man.

Bij onze dochter hadden we het voordeel dat beider moeders allebei hetzelfde heten, en we hebben daar de moderne variant van gemaakt.
    (Carla->Carlijn); ook hier zijn de 2 opvolgende doopnamen van mijn moeder en de moeder van mijn man.

Wij vonden het erg bijzonder en de reacties waren zeker erg leuk!

5. Jennifer M

14 sep 2006
    9
    0
    0
    manager
    Ja wij gaan onze kindjes wel vernoemen naar overgroot-oma's en opa's maar uiteraard wel met een hippe voornaam:)

Groetjes Jennifer

6. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Wij hebben voor zowel een jongen als een meisje een eigen voornaam bedacht. En voor middelste namen hebben we iemand vernoemd. Mijn man heeft voor een jongen zijn vader en voor een meisje zijn moeder en ik heb voor een jongen mijn opa en voor en meisje mijn oma en moeder. We hebben de namen wel wat moderner gemaakt zodat je niet bijv. antonius johannes krijgt.

7. staart

staart Lid

14 jun 2006
    71
    0
    0
    administratief medewerker
    Rozenburg
    Als we een jongetje zouden kunne krijgen, wordt hij wel vernoemd, maar met de 2e naam, is namelijk een naam die al 350 jaar in de familie van mijn man zit, en overgaat van vader op zoon, vind het wel een leuke traditie om door te zetten.

8. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo

Bij mijn dochter hebben we het niet gedaan gewoon 2 mooie namen uitgezocht.Nu ben ik zwanger van de 2e en als het een jongen wordt krijgt hij een eigen naam en als 2e wil ik hem graag vernoemen naar mijn overleden tweeling broer!

Groetjes

9. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    het is heel verschillend wie wel of niet vernoemen haha
    wijzelf vernoemen echt als dit kindje een meisje is krijgt het de voornaam van mijn schoonmoeder en als het een jongen is de naam van mijn schoonvader en daarvan zitten er ook geen 2 op school hahaha

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja, wij gaan wel vernoemen naar de ouders van mijn man iig. Die zijn nl. al overleden. Ze krijgen dan als doopnaam de volledige naam van zijn vader/moeder. Aangezien het toch wel wat ouderwetse namen waren wilden we wel een leuke roepnaam en dat konden we er heel makkelijk uithalen.

11. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Nee, wij gaan ook niet vernoemen, ik zie eigenlijk niet zo in waarom. We willen graag zelf de namen bedenken, straks krijg je misschien scheve gezichten als je niet hebt vernoemd naar die of die.....

Groetjes Emma

12. Niet meer actief

mochten we een jongetje krijgen(ooit haha)dan gaan we hem wel een tweede naam geven!
    voornaam word dan een hippe naam en tweede naam word henk(tja kan er niks aan doen).is mijn overleden opa die ik elke dag nog heel erg mis en zo heette de opa van mijn hunnie ook(toeval!!!)en hij had met zijn opa ook een super band!lijkt me gewoon heel mooi om mijn en zijn opa zo een beetje te eren!

liefs donky

13. Niet meer actief

ok hubbie was de bedoeling dat er zou staan:(

14. Cath

Cath Actief lid

11 sep 2006
    225
    0
    0
    DAcht al dat je er meerdere mannen op na hield :) :) :) :) ;)

15. Niet meer actief

haha nee 1 is meer dan zat!!!!

liefs

16. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    wij hebben de kids wel vernoemt alleen de roepnaam niet.
    mijn oudste Phoebe Marie Josephine is vernoemt naar me moeder en de roepnaam hebben we van charmed gepikt dat vonden we een erg leuke naam.
    en mijn andere dochter heet Angelina Marguèrite de roepnaam vonden we heel mooi en de tweede naam is van mijn oma ik had mijn oma belooft op haar sterfbed dat als het een meisje zou worden dat we haar naar haar zouden vernoemen ik was toen 12 weken zwanger
    mijn oma was daar heel blij mee van alle kleinkinderen en achterkleinkinderen (18 stuks maar liefs) was er nog geen kindje
    vernoemt naar haar dat vond ze erg jammer vandaar dat ik die belofte ook heb gemaakt.
    en als we nog een kindje krijgen weten we nog niet of hij/zij ook vernoemt zal worden.

17. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Hallo allemaal,

Wij hebben onze dochter ook vernoemd, ze heet voluit Charissa Petronella Helena.
    Ze is vernoemd naar onze beide moeders.

Groetjes Vera

Deel Deze Pagina