hey iedereen kheb een vraagje als je gaat bevallen is dat waar dat ze dan zo vanonder knippen want ze zeggen dat en als je bevallen bent dat ze dat weer toenaaien alvast bedankt
Als de baby niet helemaal lekker past knippen ze soms een beetje in. Soms wat meer.... De wonden die ze daarbij maken hechten ze daarna weer..zodat alles er dan weer een beetje netjes uitziet Elmo
Hoi, Niet iedereen wordt ingeknipt hoor. Maar als ze je wel inknippen dan moet het inderdaad weer gehecht worden.
Ja, ze knippen wel eens maar da's niet bij iedereen hoor. En dan moet het idd weer dichtgemaakt worden. Dat schijnt niet altijd prettig te zijn maar dat verschilt echt per persoon. Ze verdoven het geloof ik wel eerst. Het kan ook gebeuren dat je wat inscheurt. Dat hechten ze meestal ook, behalve als het om een ieniemienie-scheurtje gaat, dat groeit vanzelf weer dicht.
En dat inknippen dan? Gebeurt dat ook met verdoving of....? Hoorde ook al eens een keer dat ze dat doen tijdens een perswee. Door de druk die er dan op zou staan, zou je weinig tot niks voelen van het inknippen....?
Yep, dat inknippen doen ze meestal op het hoogtepunt van een wee en dan voel je er nauwelijks iets van (zeggen ze... heb er zelf nog geen ervaring mee).
Een vriendin van me werd ingeknipt tijdens een wee en voelde er helemaal niks van. Niet iedereen word ingeknipt, alleen als het kindje er niet goed door kan.
Het lijkt me haast dat het als een opluchting voelt als je wordt ingeknipt tijdens een hoogtepunt van een perswee....?
Geen ervaring met inknippen maar wel met heftige weeën... op het laatst wil je alleen maar je kind hebben en dat het voorbij is.. wat ze dan verder doen kon mij iig weinig schelen.
ik geloof dat ze scheuren prefereren boven knippen, omdat het dan natuurlijker gebeurt, en ze het beter kunnen maken, en je er minder last van hebt. gebeurt op een wee, heb er zelf echt niets van gevoelt of gemerkt. hechten voelde ik ook niet, want dan ben je nog zo verdoofd en gevoelloos van onder dat ze het makkelijk kunnen. moeten ze niet uren wachten natuurlijk.... groetjes, lidwina
@guppie, ze prefereren het knipen boven scheuren hoor omdat dat netter is en je niet het risico heb dat je totaal inscheurt...
Mij werd verteld op zwangerschapscursus dat ze alleen gaan inknippen als de kindje er net niet goed eruit kan komen. Ze maken een schuine knip aan de linker of aan de rechterkant tijdens een perswee. Dat wil zeggen dat de vagina op dat moment geen bloed circulatie heeft op dat moment omdat alles heel erg strak is. Daarna gaan ze het ook hechten idd. Daar wordt je wel voor verdoofd. Natuulijk kan je ook verdoving krijgen als ze jou gaat inknippen. Ze doen dit om te verkomen dat je gaat inscheuren. Bij een knip is makkelijker te hechten dan bij inscheuren want je weet nooit hoe je gaat inscheuren.
Het klopt dat een scheur iets sneller geneest dan een knip. Maar bij een scheur is er het risico dat je doorscheurt tot je anus of plasbuis, waardoor je incontinent kunt raken. Om dat te voorkomen wordt er geknipt op het moment dat ze denken dat je zou kunnen gaan scheuren. Dit gebeurt idd tijdens een perswee en schijn je bijna niet te voelen. Als het hoofdje te weinig ruimte heeft, staat je vagina onder hele grote spanning en dat is veel pijnlijker. De knip kan dan juist verlossend werken omdat het hoofdje dan iets meer ruimte krijgt waardoor de spanning afneemt en het hoofdje geboren kan worden. Dit is wat ik erover geleerd heb...hoe ik het zelf ervaar zullen we later wel zien
Ik ben bij de eerste ingeknipt, helaas net dat mijn perswee weg ging dus ik heb het uitgegilt van de pijn, het was ook niet verdoofd omdat het meer een noodingreep was, de ambulance stond voor de deur maar ik wilde liever niet naar het ziekenhuis en door die knip kon ik snel toch nog thuis bevallen, maar normaal gesproken verdoven ze het wel hoor! Of ze proberen (net als bij mij) tijdens een wee te knippen, mijn verloskundige maakte de fout om mij te vragen of ik nog een wee had waardoor ik stopte met persen om antwoord te geven haha en toen knipte ze al, gelukkig had ik direct erna mijn kindje op mijn buik liggen en was ik het snel weer vergeten! Liefs Wendy
Ik ben 2 keer ingescheurd, en de laatste keer ingeknipt. Heb er niks van gevoeld, alleen het hechten naderhand was minder fijn. Angelina
Hier krijg ik echt de zenuwen van hé het idee dat ze er in moeten knippen Voor de rest vind ik niks eng alleen het knippen vind ik brrrr wil er niet aan denken.
Misschien verstandig om je nog even in te laten lichten door je VK, daar je toch al redelijk tegen het einde aan gaat lopen! En je wordt inderdaad niet altijd geknipt, soms scheur je gewoon uit, dat levert je ook hechtingen op! Hoe dan ook, knip of scheur, naaien zullen ze je ..
ik ben ingeknipt met verdoving en gehecht met verdoving. ik voelde het hechten nog dus heeft ze nog meer verdoofd toen voelde ik niets meer.