Hallo, Graag zou ik jullie mening willen horen over onze meisjesnaam. Wij zelf zijn al langetijd verliefd op de naam. Maar het lijkt alsof tegenwoordig alle kindjes korte namen krijgen. Dat maakt ons toch wat onzeker. Florence / Florance (van der Velde) Volgende vraag.. Als je een tweede naam hierbij zou mogen bedenken, welke zou het dan worden? X Snoeppie
Nee, ik vind het niets. Ik hou van lange namen, maar bij Florence dacht ik aan een jongensnaam. Verder vind ik het geen leuke naam omdat het een topografische naam is (provincie).
Hier sluit ik me bij aan... Flore of Flora vind ik dan wel leuk in jullie geval. Langere meisjesnamen als Madelief, Frederique vind ik wel mooi...
Aaaaaaaaahhhh, ik vind het moeilijk. De naam heeft wel een mooie zachte klank maar ik ben niet zo van stedennamen als mensennamen. Flore of Florine vind ik ook heel mooi.
Ik ken een meisje die Florence heet. Vind het een mooie naam die je niet vaak hoort. Haar tweede naam is overigens Dominique. Misschien vind je het wat?
Ik vind het wel mooi, nichtje heet zo en wordt Floor genoemd. Ik dacht meteen aan Estelle als 2e naam
Ik denk ook aan de stad. Denk dat t afgekort gaat worden tot floor ofzo. Vind lange namen wel mooi, maar Florine dan? Past trouwens wel bij de achternaam hoor!
Bedankt meiden voor jullie reacties! Het is bij iedere naam natuurlijk zo dat er ervan houdt of het helemaal niks vind. Gelukkig ook maar anders zou iedereen hetzelfde heten. Als 2e naam Estelle vind ik heel mooi klinken, bedankt voor de tip!! Meer suggesties en meningen hoor ik graag! Nogmaals bedankt!
Florence vind ik echt een mannelijk overkomen. Maar ik vind Florance alweer wat meer meisjesachtig En Florance Estelle vind ik mooi staan!
IK denk dat het voor de uitspraak van gene belang is maar ik vind Florance toch het mooist !!! Als tweede naam misschien yacintha !! Florance-> flowers, yacintha->hyacint (een bloem)
ik zou me niet veel aantrekken van modenamen, als jullie de naam mooi vinden is het toch prima. Florance vind ik wel mooi staan. Estelle vind ik niet mooi bij jullie achternaam omdat je dan elle - elde krijgt, dat loopt niet lekker.
Florance komt op mij over als een spelfout, dus daar zou ik zeker niet voor kiezen. Florence past wel bij wat namen die bij mij in de familie voorkomen, zoals Eugénie, Emerence, Constance, Thérèse, Leonelle, Georgine. Esmée vind ik er ook wel bij passen als tweede naam.
Vind het niet lelijk. Ik heb een stel gekend met een dochtertje die Laurence heette, de vader kwam uit Frankrijk. Estelle vind ik op zich geen mooie naam maar ook zeker niet mooi staan bij van der Velde.
Ik ken een meisje met de naam Florence en dat is echt een überschattig meisje, daardoor heb ik dus wel een positieve associatie. Maar zelf zou ik 'm niet kiezen, omdat ik ook twee jongens ken met de naam Florens (voor een jongen vind ik de naam veel leuker!).