Wij hebben nog hééééél veel tijd maar wil toch al graag jullie mening eens horen. Wordt het een jongentje dan hebben wij al een naam gekozen (niet vernoemd, gewoon een naam die we onwijs leuk vinden). Dan wordt het Douwe. Bij een meisje willen we mss graag vernoemen naar onze grootouders. Dan gaat het tussen Lut (komt van Lutgarde) en Ditte (komt van Edith). Vernoemen we niet dan hebben we nog Bes en Auke/Aukje. Ben benieuwd naar jullie mening. Geeft stof om weer wat verder te dromen/discussiëren met ML
oeiii dit is allemaal totaal niet mijn smaak dus moeilijk om te kiezen. Lut en Bes vind ik ronduit vreselijk, Ditte vind ik ook niks, Auke een jongensnaam dus blijft Aukje over
Het zijn geen namen die ik zelf gekozen zou hebben, maar dat hoeft ook niet. Ik zou ze in deze volgorde zetten: 1. Aukje (Auke is voor mij puur een jongensnaam) 2. Ditte 3. Lut 4. Bes (deze vind ik als enige ècht niet leuk) 1 en 2 dicht bij elkaar; 1 wat leuker maar 2 wat bijzonderder op afstand 3, en 4 vind ik niet leuk.
Bedankt voor de reacties! Is zeker heel wat stof om over na te denken want blijkbaar vallen onze namen helemaal niet in de smaak. Oeps.. Toch nog maar eens goed over nadenken. Hoewel mijn zoontje heeft ook geen voor de hand liggende naam (W.inter) en daar ben ik nog steeds zo blij mee! Past ook helemaal bij hem.
Ik vind Ditte wel leuk, komt ook nog wel wat voor in Nederland, Lut en Bes totaal niet. Met Bes zou ik oppassen omdat je anders zo'n 'ik vernoem mijn kind naar een ding/begrip' krijgt... Spreek je het dan uit met een korte i of ie?
Heb je een punt ivm dat ding/begrip. Hadden we ook al aan gedacht. Ditte zouden we dan uitspreken met een korte i.
Ik zou niet zomaar je namen veranderen hoor. Het is toch een kwestie van smaak. Als jullie t mooi vinden zou ik t vooral doen. Waarschijnlijk vind jij onze namen te standaard en niet mooi. Geeft niks toch?! Succes met kiezen in ieder geval
Totaal niet mijn smaak, maar vind Aukje de leukste. Auke vind ik echt een jongensnaam, en de andere namen vind ik gewoon niks.. Maar het gaat er uiteraard om wat jullie mooi vinden! Succes met het maken van een keuze
Bij Bes zou ik me echt afvragen wat voor bes dan, bosbes, aalbes... etc. Dat vind ik echt helemaal niks. Lut vind ik ook niks. Aukje vind ik gewoon niks aan, maar kan natuurlijk wel als naam. Ditte vind ik ook niet zo geweldig, omdat ik dan direct ditte en datte denk. Edith vind ik wel een geweldige naam! Of anders Judith! Ook supermooi!
Hoi, Ditte vind ik echt heel leuk en Aukje ook wel. Auke inderdaad een jongensnaam. Gezien de naam van je zoontje is Ditte misschien niet zo leuk erbij, dan eerder Aukje. Maar eigenlijk vind ik Ditte wel erg leuk Of Gitte...
Lut erg bijzonder en leuk Ditte ook erg mooi. Auke vind ik een jongensnaam, Aukje wel leuk (maar vind ik dan weer niet echt fijn bij Douwe als je die later nog zou willen gebruiken). Bes vind ik best bijzonder en leuk, maar zou ik toch niet doen. 1. Lut 2. Ditte 3. Bes 4. Aukje 5. Auke
Is Lut wel een meisjes naam? Auke is echt een jongensnaam! Bes.. is een bes.. Ditte vind ik een stuk beter. Aukje vind ik een hele leuke lieve naam. Wat stoer dat je je zoon Winter genoemd hebt Zeker niet mijn keuze maar toch. Hou je dan ook niet van namen als Vesper Vicky Elvis Rivka Pippa Nimm Enikkannogwelffdoorgaan