Hallo allemaal, we weten net dat we een zoontje verwachten. Helaas tot nu toe alleen maar leuke meisjesnamen bedacht. 't Lijkt me voor een jongen veel moeilijker... Enkele "spelregels": - korte naam: max. 2 lettergrepen - modern, maar niet té (geen Jaxx, Kenji,...) - mag een wat oudere naam zijn, maar niet antiek (niet Oktaaf, Clément, Ghislain) - geen Y achteraan - geen engels-klinkende namen - naam die leuk klinkt voor kindje (eventueel "verkleind"), maar ook nog ok klinkt voor een 40-jarige Iemand inspiratie?? Zoek gerust mee... Vinden we nu al leuk: Dries, Lars, Simon, Ik ben benieuwd wat er uit de bus komt...
Aart Aris Art Bart Bink Boet Corné Cas Chiel Chiem Chris Douwe Durk Erik Edwin Freek Floris Giel Gijs Hidde Hein Its Jippe Joost Kick Kleis Kas Krein Leon Liam Loek Mats Mars Mick Murk Mees Nout Nik Onno Otto Oliver Ole Peer Pim Pascal Paul Quirijn Rijk Rein Reint Roemer Roef Siem Sam Sikko Taco Tygo Tom Vin Wicher Wart Yts Yvo
Arne, Sam/Sem, Bram, Daan, Jesse, Milan, Mees, Nick, Ties , Levi, Luuk, Lars, Stijn, Ruben, Robin, Jens, Teun, Gijs, Vince
Pepijn Jochem Thomas Matthijs/mathijs Jurre Thijs Sam Siem Siebe Stijn Bram Rick Daan Chiel Martijn Niels Koen Lars Willem Mink Thijn Joep Niels Rens Ralf/ralph Thijmen Jasper Roel Rinse Rein Stan Gijs Hugo Jeroen Joris Chris Jord Erik
Elk z'n smaak he, Jusi!! Verder moet ik zeggen dat er best al wel leuke namen tussen staan. Heel wat om over na te denken!! Andere suggesties blijven uiteraard welkom...
Arnoud Bjorn / Björn David Derek Eelke Finn Floris Harm, Harmen, Hermen Hessel Hidde Hugo Ingmar Jannick Jarik Jarne Jelmer Jelte Jens Jesper, Jasper Joas Jochem Jorik, Jorrik Joris Jorn, Joren Jorrit Jurjen Kai / Kaj Koen Lennard / Lennart Lex Luc / Luuk Lucas Maarten, Marten Niek Niels Noud / Naud Olaf Onne, Onno Oscar Otto Ralf Rik Ruben Seb / Sepp Siebe, Sieb / Syb Stan, Sten Stian Stijn Sven Sybren / Siebren Thom, Thomas Tias / Thias Ward Wessel Wietse / Wietze / Wytse / Wytze
Aha... het lijkt op ons eisenpakket voor een jongensnaam . Namen die bij ons op het lijstje staan: Mattijs Stan Jonas Tijmen Stef Jurre
wij hadden dezelfde eisen zo ongeveer...wij wilden geen naam die veel voorkwam en niet 1 waarvan ze zouden zeggen he? hoe heet je? dat laatste twijfelde ik of we er in geslaagd waren maar onze zoon heet Romeijn en ...nog geen vreemde reacties gehad..alleen als ze het willen schrijven moet je t uitleggen maar dat iswel met meer namen zo Succes met jullie keuze...zo bijzonder een naam voor het leven!
Ja, inderdaad, belangrijke verantwoordelijkheid, vind ik dat!!! Romeijn vind ik ook wel een hele mooie (goed geslaagd!), maar die past ook niet echt bij ons...