Wij zijn opzoek naar een niet teveel voorkomende jongensnaam. Stan en Mats vinden we erg leuk, maar komen teveel voor. Wat vinden jullie van de naam Matt? (Uitspreken zoals het er staat) Mijn man is er helemaal weg van maar ik twijfel nog een beetje.
Uitspreken zoals het er staat? Als mat dus? Met een extra t eraan vast? mat-t? Eh, dat zou ik niet doen. Beetje lastig. Enne, deurmat. Matje (kapsel). Schaakmat. Een matte foto in plaats van glans - dof dus. Een matte vertoning (krachteloos). Ehm, nope. Ik neem aan dat je toch op z'n Engels bedoelt, dus met ongeveer. Dat vind ik in Nederland ook totaal niet mooi. Met wat? Met wie? Met hoeveel? Patat met / patat Matt, klinkt ook praktisch hetzelfde. Dus nee, hoe je het ook wil uitspreken, ik zou het niet doen
Ik vind het een prima afkorting van namen als Matthias en Mathijs. Als naam op zichzelf moet ik misschien even aan wennen
De naam Matt of Math (uitgesproken als Mat) komt in Limburg heel veel voor bij oudere mannen, maar ik ken er ook eentje van een jaar of 10. (zijn broer en zus hebben ook echt Limburgse namen). Ik vind het dus geen rare naam, maar voor mijn gevoel wel wat ouderwets.
Zoals al eerder gezegd in NL nogal raar uitgesproken. "Met" is eigenlijk de uitspraak en omdat dit al een woord is in het Nederlands beetje raar. Geschreven vind ik het wel mooi. Ik ken deze naam trouwens niet uitgesproken als (deur)MAT en zou hier zelf niet voor kiezen. Vind Stan en Mats beide niet heel erg populair. Misschien dat je Mats nu wel wat meer ziet maar ik denk dat de cijfers wel mee vallen hoor. Vind beide namen stoer en leuker dan Matt.
Mijn zoon heet Matthijs en zelfs dat kort ik niet af naar Matt omdat ik het niet leuk vind. Sommige noemen hem mattie , dat vind ik al beter maar eigenlijk ook niet heel erg leuk. Ik zou dan toch voor mats oid gaan.
Uitgesproken op zijn Engels vind ik het een prima naam. Uitgesproken op zijn Nederlands niet. Maar jij moet de naam kiezen, niet ik. Mijn dochter heeft een Engelse naam en we krijgen er heel veel positieve reacties op. Toch zijn er heel veel mensen die bewust niet voor Engelse namen kiezen (wij heel bewust wel). Geef de naam die jij leuk vindt, maar maak de spelling niet te moeilijk. Dan moet je kindje altijd uitleggen hoe je het schrijft. Succes met je zoektocht naar DE naam (of heb je die in Matt al gevonden?)
Op zijn Engels uitgesproken een leuke naam, maar niet voor in Nederland. ''Met met'' krijg je dan, ik denk dat dat toch wel voor verwarring gaat zorgen. Op zijn Nederlands vind ik het absoluut niet leuk klinken. Maargoed, smaken verschillen
Ik vind hem Nederlands uitgesproken helemaal niks en Engels uitgesproken gaat het.. Ik zou er een r tussen plakken en voor Mart gaan .
Nederlands gesproken vind ik ook niks, denk ook niet dat mensen dat snel door hebben. Engelse versie vind ik zelf helemaal te gek maar wij hebben besloten geen Engelse namen te geven. Mensen spreken het toch weer anders uit dan de bedoeling.
In het Engels vind ik het totaal niet mooi. In het nederlands best leuk! Maar ik zou dan veel liever voor Mart gaan! Stukken leuker en de extra T in Matt is een beetje overbodig.
In Limburg hoor je inderdaad de naam Math wel (uitgesproken als Mat dus), ik vind het zelf geen vreemde naam omdat het voor mij een bekende naam is. Matt zou ik trouwens op z'n Engels (Met) uitspreken.
Het is niet mijn smaak qua naam. Maar vind het geen stomme naam. Op zijn engels uitgesproken net iets leuken maat hoe vaker ik he uitspreek hoe leuker ik het vind. Krijg een beeld van een lief knulletje erbij.
Matt (Mat) is een woord, een ding, als je het op zn Nederlands uitspreekt. Op zn Engels krijg je al vaak "Met" wat ook een woord is.. Ik ken een Matthew en die uitspraak (!) is echt lelijk. Het klinkt niet in Nederlands. Zelf zou ik voor Matthijs, Matthias of Mats kiezen.