Naam dieven!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lila, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lila

Lila Niet meer actief

Een familielid(mijn neef, zoon van mijn tante) is gisteren bevallen van een zoontje en hebben als tweede naam Louis gekozen... Ja die hadden wij als eerste naam gekozen... Mijn grootvader heette Louis dus ik denk dat ze het daarom hebben genomen maar ik vind dit dus echt niet leuk :( wij zeggen al jaren Louis dus ben niet van plan nog te wisselen.. Of zouden jullie dat wel doen?

Groetjes

2. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Het gaat bij hen toch slechts om de tweede naam. Wat maakt dat uit?

Wij hebben in onze familie ook bijna allemaal de naam Louis of Louise er bij (onze opa heette ook Louis).

Ik zie het probleem niet zo.

3. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Als ze niet wisten dat jullie die naam ook hadden, dan is het woord "dieven" wel erg heftig hoor..
    Verder, als het een naam van de opa is dan begrijp ik het ook wel. Aangezien het bij hun een 2e naam is, zou ik zelf niet switchen.. Kan best volgens mij.

4. Lila

Lila Niet meer actief

Het probleem is waarschijnlijk dat ik een brok hormonen ben haha vind het gewoon jammer dat het zo kort op elkaar ligt.. Maar inderdaad waarschijnlijk merkt niemand het zelfs op, dankje voor de relativering :D

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    In mijn familie komen veel (achter)kleinkinderen voor met dezelfe eerste! Naam en niet eens een vernoeming ofzo.

Dus zou het lekker zo laten

Ik snap alleen niet dat je het niet leuk vindt, het is ook zijn opa.

Mijn neefje is als 2e naam na onze opa vernoemd(maar dan op zijn amerikaans), mijn vriend heeft toevallig die zelfde 2e naam(ook amerikaans). Onze zoon krijgt ook deze naam als 2e of 3e naam.

Mijn dochter en nichtje precies hetzelfde, hun dragen ook beide een vernoeming naar hun oma(in mijn dochters geval overgroot oma en mijn moeder). Ik laat mij niet tegen houden doordat hun ook die 2e naam hebben. En ik zou het raar vinden als ik als namendief wordt bestempeld, zelfs een beetje achterlijk, sorry.

6. Janiz

Janiz Actief lid

5 mei 2011
    462
    278
    63
    Balen zeg! Voor mij zou dit reden zijn om in ieder geval te overwegen om een andere naam te kiezen. Maar als jullie zoontje voor jouw gevoel echt al zo heet, dan verander je de naam ook niet zomaar. Het scheelt dat het om de tweede naam gaat; ze krijgen dus niet dezelfde roepnaam. Ook het feit dat het een vernoeming is maakt dat het minder erg is; er zijn zat families waarin een bepaalde naam veel voorkomt en verschillende neven/nichten dezelfde roepnaam hebben, of dezelfde doopnaam met verschillende afgeleiden ervan als roepnaam.
    Als dit echt DE naam is voor jou, laat je er dan niet door weerhouden.

7. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Niet switchen! Dit is al jaren dé naam voor jullie en je bent over een paar maandjes al uitgerekend. Nu switchen zou denk ik echt jammer zijn.
    En ik snap dat je er niet heel blij mee bent, maar het is ook de opa van je neef, dus ik snap wel dat hij daar ook iets mee wilde doen. En daarbij gaat het bij hem om de tweede naam, en die gebruik je in de praktijk toch echt nauwelijks.

8. Lila

Lila Niet meer actief

Dankjewel :) was denk ik gewoon een beetje geschrokken omdat bij ons in de familie vernoemingen echt al lang niet meer worden gedaan en wij de naam ook gekozen hebben puur om de naam, dat mijn opa zo heette was puur toeval, had er niet echt bij nagedacht dat er anderen gingen vernoemen naar hem, opa in kwestie is ook al bij 15 jaar geleden overleden, vandaar :) maar gelukkig is het een tweede naam en niet de roepnaam, dat had ik echt heel lastig gevonden en misschien nog geswitcht maar dit valt inderdaad best wel mee :) dan hebben de twee achterneefjes meteen iets gemeen met elkaar hihi

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    precies daarom dus zeker niet switchen

10. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Nou ik snap wel dat je het niet leuk vind. Heb je die naam al jaren lang in je hoofd zitten. Gaan andere hun kind zo noemen. En ook al weten ze het niet van jullie het is gewoon niet leuk. Zou jullie kind ook gewoon zo noemen.
    Ik ben er ook als de dood voor dat er iemand in mijn omgeving of familie er met onze meisjesnaam vandoor gaat. Zou ik echt niet leuk vinden.

11. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Niet switchen
    Hun hebben hem als 2e naam. En voor jullie word het een 1e naam.

En daarbij zij je hun veel?

Ik zou me geen druk maken.
    Mijn 2e naam is van mijn nichtje haar eerste naam

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Niet meer veranderen!

13. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Een naam vinden die je allebei mooi vindt is een heel karwei en wat als je later toch spijt krijgt? Nee hoor, niet switchen, is maar een tweede naam.

Lekker jullie mooie naam houden.

14. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Niet meer veranderen!
    Trouwens wel knap dat je neef is bevallen :) flauw

Deel Deze Pagina