Wij wonen in Spanje en hier is Sofía gebruikelijk maar we vinden het leuk om ook wat Nederlands in de naam te hebben. Bij zoontje hebben we de schrijfwijze bijv in het Nederlands, maar uitspraak is uiteraard Spaans. We dachten dus aan Sophie of Sofie en het leek mij leuk om twee namen te geven (zonder streepje ertussen). En dan misschien Sofie /Sophie als tweede naam. Andere namen op ons lijstje zijn Lize, Lizzy, Aby of Abby, Anne Liz, Lois, Lauren. Mijn man vindt Lena leuk (uitspraak Lenna) maar daar kan ik echt niet mee aankomen in Nederland . Enkele namen vinden we ook leuk maar mijn man is wel echt gek op de naam Sophie/Sofie dus dan heb ik er liever nog een naam vóór. Ik heet zelf Anne als tweede naam en zou die graag gebruiken maar dat spreken ze hier uit als Ann. Heb ik dus ook twijfels bij. Anna hoor je hier te veel. Onze eerste dochter heet Noa Hanna*, ons zoontje Kaleb met de klemtoon op "eb". Allen bijbelse namen dus dat heeft de voorkeur maar hoeft niet per sé. Sorry, heel verhaal Ideetjes en meningen welkom .
Is wel leuk ja. Dat roepnaam kennen ze hier alleen niet. Het zal dan Lizzy Sophie of Lize Sophie worden.
Ik zou dan Lizzy Sophie doen. Beide eindigend op een ie klankt, vind ik mooier klinken dan Lize Sophie
We kunnen altijd Anne Sophie gewoon doen en gewoon dus Spanjaarden dwingen om het goed uit te spreken . Uit ervaring met mijn eigen naam weet ik dat 't lastig is. Maar als het dan Ann wordt een keertje ach misschien kan ik daar wel aan wennen. Vind Anne Sophie wel heel leuk . Lizzy Sophie ook
Sarah Sophia? En als jullie Lenna leuk vinden waarom niet? Is niet bekend in Nederland maar wel goed uit te spreken, dus dat kan niet zo snel mis gaan Misschien anders: Elisa/ Elize Anne Ruth (als je op de bijbelse tour wilt blijven). Thirza Ellen July/Julia
Lena, ... Heb zelf niet echt een wauw gevoel bij. Thirza leek mij ook mooi omdat dat in de bijbel een zus van Noa was. Maar mijn man vindt dat niks.
Elisa en Julie ook leuk idd. Isabelle ook maar zo heet schoonmoeder dus dat heb ik liever niet (long story )
Hanna heet mijn andere dochtertje al maar is haar tweede naam dus zou kunnen Hier spreken ze dat alleen uit Ghanna dus beetje vreemd. Eva heet ikzelf al Livia wordt uitspraak hier Libia, jammer want vind 't wel mooi. Lotte vindt man niet mooi. Judith geen wauw gevoel. Maar ik waardeer 't meedenken enorm!
Is ook lastig! Succes met kiezen En qua uitspraak: denk je niet dat men eraan went om iets anders uit te spreken?
Nou het is meer het beeld dat ik er van heb. Kom zelf uit Amsterdam en heb dan zo'n dikke l-klank erbij in mij hoofd, zo'n Lllleena uit de Jordaan of zo, tante Lena. Dan moet ik dat echt ff gaan bewerken dat beeld . Want Lena op zn Spaans klinkt wel echt heel anders en veel liever. Stom he, hoe zoiets 't kan beïnvloeden. Elena ook leuk, maar vindt man niet. Lauren bij mij ook al vanaf het begin favoriet. Combi met Sophie valt bij mijn man ook in de smaak. Ga er nog even op te broeden (letterlijk ). Bedankt allemaal!
Kiki Sofie Leya/Lela Sofie Sofie Fe/Fé/Fay/Faye/Fae Nyna/Nina Sofie Sofie Mar Ana/Anna Sofie (in combinatie zal het toch minder voorkomen?) Sanne Sofie Sofie Noëmi Zara/Sarah Sofie Julia Sofie Sofie Liza/Lisa Sofie Yael
Sommigen misschien wel maar Spanjaarden zijn echt heel erg hier in heb ik gemerkt. Mijn schoonfamilie weet mijn naam nog steeds niet te schrijven bijvoorbeeld. Het wil er gewoon niet in (roepnaam is Evanne dus dat snappen ze echt niet hier haha). Emma ook erg leuk maar hoor je hier erg veel. Plus er woont nog een Nederlandse Emma in ons dorp. Vind niet zo leuk.