hier in de familie hetzelfde probleem de ouders hebben toen voor Alieke gekozen o, ik zie dat dat al genoemd was!
ik vind het dus speciaal om op het geboorte kaartje iets te zetten in de trend van achterkleindochter van: Aaltje vd heide en dan een kruisje erachter. en dan gewoon de kleine aaltje te noemen als vernoeming dan. de roepnaam hebben we al het is zo lastig.. me moeder heet elly dat is al wat beter in ieder geval.
In onze familie ook een vernoeming naar Aaltje: Aline. Zelf vind ik Alieke leuk en Alysia (nog leuker).
mijn mening is als je wilt vernoemen je gewoon de naam zelf moet doen want dat was tenslotte de naam van diegene... en als je de namen niet mooi vind vernoem dan niet hahaha
whahaha ik vind als jullie je dochter naar je oma willen vernoemen, gebruik dan ook gewoon haar naam. Als mijn kleinkind haar kind later naar mij vernoemd en alleen de beginletter matcht, dan denk ik: lieve intensie, maar je hebt je kind niet naar mij venoemd, want dat is mijn naam niet. mijn man zijn koosnaampje is Aaltje, dus ik word wel blij van die naam