Wat waren de eisen/randvoorwaarden, welke namen stonden op je lijstje en -als je die wilt delen - wat is het uiteindelijk geworden? Wij hadden als randvoorwaarden: - geen modenamen, maar tijdloze namen; - duidelijke, normale spelling - ‘volwassen’ namen, dus niet al te schattig/koddig (Jip, Bobbie, enzv). Onze kinderen heten David, Marcus en Elena. Op onze lijstjes stonden verder: Oscar Arthur Tobias Adam Ruben Felix Benjamin Abel Thomas Olivier Simon Aurora Elodie Elise Mare Emma Hasse Rosa Eva Rosalie Eline Isabella Lily
Voorwaarden: als wij ze allebei maar leuk vinden en het mag niet in de top 30 staan (anders zit je waarschijnlijk met naamgenoten in de klas). De echte namen wil ik hier niet noemen ivm herkenbaarheid. andere namen die ik erg leuk vond, maar te popi waren of het gewoon net niet zijn geworden: •Seth, Mees, Mats, Siem, Sem, Abel •Noor, Lot, Elif, Noa
Wij kiozen gewoon een naam die we leuk vonden. We houden beiden erg van Keltische/Ierse namen. En dat hebben ze ook alle drie. Maar dat was zeker geen must. Namen die ik/we ook leuk vonden/ vinden zijn; Lennox Layten Jinx Livay Kane Riff Scott Caitlin Jade Abigail Mckenna Candice Scarlett
Wij hadden niet echt bepaalde eisen, behalve dat wij de naam allebei super moesten vinden. Dat was al lastig genoeg! Mijn meiden heten Emma, Livia en Rosa. Verder stonden/staan op ons lijstje: Isolde Amélie Liva Jula Gioia Marcus Julius Jonas Callum Benjamin
Bij mij staat op het lijstje; Mara Emma Ziva Lenna Leah Alissa Madée Solènn Benjamin Daniël Rodin Marijn Aaron Ezra Niet alle namen op dit lijstje vindt mijn vrouw mooi dus tegen de tijd dat we namen nodig hebben gaan we vast nog verder zoeken.
Bij ons veranderde het lijstje bij ieder kind. Bij de oudste: Nayala, Katherina, Lorchen Kieran, Per, Liam, Olivier, Thorben, Tobias Bij de tweede: Lenora Per, Tobias, Matthias, Thorben Bij de derde: Hannah, Norah, Hailey, Amélie, Lenora, Lorchen, Raven, Josephine, Aurora Merlijn, Nathan, Samuel, Logan Uiteindelijk zijn al deze namen het niet geworden .
Ga de namen van mijn kindjes niet noemen, maar deze namen stonden ook op het lijstje: Foss Vess Fenn Otis James Senn Reza Norah Jula Jule Sare Loua Vië Noï
Geen bijzondere eisen. Wilden liever geen top 10 naam, zijn het ook niet geworden. Maar dikke kans dat één van de namen volgend jaar alsnog in de top 10 beland (jaren terug top 40 naam). Onvoorspelbaar wat populair wordt Ons lijstje was (zonder de namen van onze kinderen); Karlijn Elise Sarit Avalon Milou Celine Thirza Nathan Thijmen Fender Rodin Rowan Luuk Thomas
Hier vinden we een naam die goed uit te spreken is in het buitenland belangrijk. Maar ook weer niet te international of eindigend op een -y. Bij een meisje kwamen we op namen uit als Tess, Julia, Liz en Jill. Voor een jongen hadden we de naam Thuur (roepnaam). Op paspoort zou dan Arthur staan. Ook niet meer verder gedacht aangezien we vrij snel wisten dat het een meisje werd. nu nog in dubio in afwachting van geslacht.
Onze wensen: Geen top 20 Hockeynaam maar niet te kak a la Constantijn Liefst oorsprong Latijn Bij voorkeur internationaal te gebruiken Afvallers: Floris Olivier Casper De naam die t is geworden laat ik nog even achterwege. Bij zoon 1 afvallers: Thomas Matthias Lucas Hugo Oscar Voor meisje bij nr 1 en nr 2 zelfde ideeën maar goed meisje is er nooit gekomen Hannah Sarah Mathilde Elodie Leonora/e
Eisen; langere naam met duidelijke spelling. De oudste heet Pepijn Julius en de jongste Olivier Leander. Namen die wij ook mooi vinden; Hugo, Floris, Florent, Nolan, Joas, Rune. Sophie, Rozemarijn, Marenthe, Elle, Jule.
Namen die het niet zijn geworden bij de oudste: Rachel, Naomi En bij de jongsten: Loïs, Yaël, Anna, Jaëlle, Salomé, Jiska Geen jongensnamen, we wisten beide keren vrij vroeg wat het geslacht was dus niet serieus over nagedacht.
Ik weet de oude namenlijstjes niet meer. Alleen dat de oudste dochter Jiro geheten had als een jongen was (Japans voor tweede zoon) Maar voor onze jongste stonden naast zijn uiteindelijke naam op de lijst: Rozemarijn Lot Tobias Marijn Benjamin
We hadden geen hele lijsten maar wel zo bedacht voor 2j. 2m. of j/m. Eisen: Geen associatie met een (oud)leerling. Nederlandse namen. Jongens namen die voorbij kwamen: Pepijn, Olivier, Floris Meidennamen(vond ik veel lastiger): Florine, Lidewij, Lieve.