Hoi dames, Ik zit een beetje te twijfelen. We willen onze zoon in zijn tweede naam misschien gaan vernoemen naar mijn schoonvader. Hij heet Dirk, en dat vind ik zelf geen mooie naam om letterlijk over te nemen. Daarom dachten we aan Hendrik. Ik weet dat dit een verbastering van 'Henk' is, maar zou het ook een verbastering van 'Dirk kunnen zijn? Graag jullie mening of andere suggesties Tegelijkertijd zoeken we nog een leuke eerste naam. Welke naam past er voor Hendrik? Onze oudste zoon heet Daniël Marijn. En onze achternaam begint met een J. (We willen de voornaam dus niet met die letter laten beginnen.) Ik ben benieuwd of jullie nog creatieve ideeën hebben!
Dirk is de verkorte vorm van Diederik. misschien is dat nog een optie. Hendrik vind ik niet echt een vorm van dirk. als eerste naam zou best veel kunnen, misschien zit hier iets tussen: Tobias Lucas Menno Olivier Bram
Heeft Dirk geen lange roepnaam? Ik zou Hendrik alleen kiezen als hij zelf ook zo heet. Anders zou ik gewoon niet vernoemen. Ik vind Dirk trouwens een prima naam zeker als het om de 2e naam gaat.
Dirk komt inderdaad van Diederik. Als je hier nog andere varianten van wilt weten: Naam betekenis Diederik
Ik heb net de naam Diederik geopperd. Hij klinkt inderdaad beter dan Hendrik, hier zij we al enthousiaster over Maarja... Wat past erbij? Mijn vriend blijft steeds hangen bij de naam Milan. Maar ik heb hier nog niet echt een lekker gevoel bij...
Misschien heb je nog iets aan deze site (ik vind hem zelf altijd wel interessant): Behind the Name: Related Name Tree for Dirk Volgens deze site is Tijmen bijv. ook een variant, evenals Thierry... Mooie naam, Daniel (zo heten mijn vader en mijn broer ook) Tja, en als eerste naam voor jullie tweede zoon... Misschien: Nathan Evander Oscar Otis Micah (Mika) Micha Mikai Rohan Fedor Amos Lucas / Luca Ilias / Elias Novan Boaz Noam
Gideon Matthias Manuël Seth Abel Simeon Simon Elias Tobias Pepijn Nathan Bastiaan Maarten Thijmen Stijn Xander Steven Florian Karsten Juda Levi Micha Mats Aron Thomas
Ik zou ook voor Diederik gaan, of Diede is ook een optie. Wat is jullie smaak een beetje qua namen? want zo is het best lastig, maar ik doe een poging, misschien zit er iets tussen voor jullie. Voornamen: -Silas -Mattiz -Joshua -Marlon -Kian -Jaron -Oliver/Olivier -Thomas -Arthur -David -William -Kristian -Casper/Kasper -Sam -Vincent
Dank jullie wel! er zitten al erg leuke namen tussen, waar ik zelf nog niet eens aan has gedacht vandaag 20 weken echo. Als het dan nog steeds een jochie is, dan gaan we echt een keuze maken qua namen maar het blijft lastig hoor hihi VL vindt het mooi om de eerste naam met een M te laten beginnen. Zelf vind ik dat ook wel mooi, maar er zijn nog zo veel andere mooie namen! (Bovendien, de initialen van onze oudste zoon zijn DM. Van deze zou het dan MD worden. Moet ik nog even over nadenken of ik dat wil)
Maarten Mathias Midas Marcel Marnic Mathijs Milan Mirko Miro Mathis Maxim Menno Matteo Myllo Médard Manuel Merijn