Al jaren hebben wij een meisjesnaam in ons hoofd. Echt favoriet! Het is een naam die niet vaak voorkomt, maar wel gewoon ‘normaal’ is. Vorig jaar kreeg ik een collega, met die naam! Inmiddels zit zij niet meer in mijn team (van 6), maar werkt ze op een andere afdeling. En nu twijfel ik.. ik vind haar niet zo leuk. Maar laat ik daarvoor die naam schieten? Ik vind het moeilijk. Waarschijnlijk ben ik zodra onze dochter is geboren gewoon gewend aan dat zij zo heet en is het goed. Maar wat als dat niet zo is? Ik ken niemand met mijn zoontjes naam (ook gewoon een ‘normale’ naam), dus geen idee hoe dat voelt haha. Wat zouden jullie doen?
Gewoon doen als je het altijd DE naam is geweest. Uiteindelijk ga je die naam associëren met je eigen kind en niet meer met de ander
De eerste keer dat je iemand anders tegenkomt met de naam van jouw kind is altijd een beetje raar. Mijn zoon heeft 9 klasgenootjes, niet eens een top 100 naam, maar toch is er een naamgenootje. Jij hebt die eerste keer nu gehad, als je voor een andere naam gaat, komt die eerste keer er zeker weten ook weer. Gewoon doen dus. Ga er maar vanuit: bij niemand past de naam beter dan bij jouw kind
Wij gaan onze dochter een naam geven van een collega van mijn man (bedrijf van ong 12 personen dus iedereen is wel directe collega zeg maar). We hebben deze naam al heel lang in gedachten en laten ons hier niet door tegenhouden
Doen! Één van mijn dochters heeft dezelfde naam als de dochter van een ex-collega. Heb haar een geboortekaartje gestuurd met persoonlijke noot erbij. Ze vond het heel erg leuk!
Precies dezelfde situatie hier. Zoontje draagt de naam prachtig, en de collega vraagt altijd heel enthousiast hoe het met zijn naamgenoot gaat.
Wij hebben onze oudste dochter een naam niet gegeven, omdat een collega van mijn man zo heet. Nog elke dag spijt van, dus gewoon doen! Zeker met collega's, die komen en gaan.
Ik heb een collega met dezelfde naam als wij onze dochter gaan geven. Ik heb daarom wel even getwijfeld, maar het is voor ons toch dé naam. Ik zeg doen dus