Melshara of meltenysha ?

Discussion in 'Babynamen' started by Noramay, Apr 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Melshara of Meltenysha

1. Melshara

2. Meltenysha

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Noramay

Noramay Lid

Aug 4, 2014
    49
    0
    6
    Suriname.& Brabant
    Help!! We dachten eruit te zijn voor de naam. Maar nu beginnen we (vooral ik) weer te twijfelen. Manlief vind beide namen leuk en ik kan ook echt niet kiezen. Het is een halfbloedje Surinaams Nederlands. Een meisje. En haar 2e,3e en 4e namen zullen Larissa Velentina Noramay zijn. Welke roepnaam (1e naam) vinden jullie daar leuker bij? Melshara of meltenysha ? Denken jullie dat het nadelen heeft als je een wat buitenlandse naam hebt in Nederland in verband met sollicitaties ed later?

2. Loth

Loth Bekend lid

Nov 2, 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind naam twee persoonlijk te ingewikkeld. Als je bang bent voor discriminatie zou ik haar Larissa noemen.

Wij zijn er echter niet voor gezwicht. Achternaam is sowieso buitenlands en als mijn zoon zou worden geweigerd om zijn naam is het hun verlies.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar kijk alsjeblieft verder dan deze 2 namen. Ik vind ze persoonlijk verschrikkelijk.
    Ik snap dat je een exotische naam wilt voor jullie halfbloedje, maar zou je dan niet liever iets willen wat een beerje bekend is of iets betekent?

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,548
    3,057
    113
    Sorry ik vind ze beide niet leuk.

5. Marijedh

Marijedh Lid

Apr 19, 2015
    71
    9
    8
    Heerenveen
    Hi! Oh wat lastig die keuze stress.. Ik heb zelf ook een buitenlandse vriend en hoop over zes maandjes zelf een prachtig halfbloedje op de wereld te mogen zetten. Ik wil perse een makkelijk uitspreekbare naam en eentje die ook een beetje 'hollands' is. Maar dat komt omdat ik van kindjes met lastige namen altijd hoor dat ze het vervelend vinden om 100x hun eigen naam moeten spellen en iedereen het verkeerd schrijft. Het is uiteraard jullie keus, en laat je ook vooral niet tegenhouden door de meningen van anderen. Zelf vind ik de eerste naam mooier dan de tweede. Bij namen die eindigen op 'tenysha' krijg ik altijd een beetje de kriebels. Wellicht door het ordinaire stereotype beeld door films e.d. Maar hoe dan ook, het blijft echt jullie eigen keus :). Succes!

6. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Bij de eerste naam vind ik de klank niet zo mooi..
    Dus ik zou voor de 2e gaan. Vind haar 3e en 4e naam wel heel leuk! 😊

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Dit

8. tuc

tuc Niet meer actief

oei ik vind ze beiden vreselijk en veel te geknutseld. Ik zou echt een naam kiezen die meer in nl past. Je kindje is nl gewoon nederlandse en woont en leeft daar ook...waarom een naam kiezen die zo opvalt.

9. tantetil

tantetil Bekend lid

Jan 1, 2010
    768
    162
    43
    Female
    Noord Holland
    Ik heb gekozen voor melshara, omdat ik die minder erg vind dan de tweede....maar ik vind ze allebei niet zo mooi. Sorry...

10. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Dec 5, 2008
    2,577
    0
    0
    Hoorn (noord-holland)
    Ik zou niet weten hoe ik beide namen moet uitspreken
    Zou dan liever haar 2,3 of 4de naam gebruiken

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou aan beide namen erg moeten wennen maar Melshara kan ik nog wel leuk gaan vinden, bijzondere klank maar niet té gek, te onthouden en ook goed te schrijven :)
    Die andere kan ik niet eens onthouden, en vind de klank daarvan ook minder mooi, vind die te 'exotisch' en te gekunsteld.

12. Fides

Fides Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,139
    22
    38
    Meltenysha

13. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Mee eens...

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    idem.. ik vind de namen persoonlijk heel moeilijk... De overige 3 vind ik veel leuker..

15. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Mel....hoe? Ik vind het allebei echt geen mooie namen.

Ik zou dan eerder voor Larissa of Noramay geen. De laatste kan je ook nog afkorten naar Nora (mooi!!!).

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik vind het ook geen mooie namen, sorry...

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam

Precies dit. Sorry :)

18. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Sorry vind ze allebei verschrikkelijk. Heb dus ook niet gestemd.

19. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Dit!

20. KleineFee

KleineFee Bekend lid

Feb 22, 2015
    820
    307
    63
    Oei nee sorry dat vind ik allebei geen namen. In ieder geval niet voor een kindje dat in Nederland opgroeit. Dat je iets Surinaams mee wil geven snap ik, maar dan zou ik eerder kiezen voor een naam die hier in Nederland ook 'normaal' is of deze zeer aparte namen als 2e naam doen. Larissa is zo veel mooier!

Share This Page