Hoi meiden, Hoop dat jullie met mij mee kunnen brainstormen. Omdat mijn achternaam in onze familie stopt en ik stiekem weet dat mijn vader dit erg jammer vind wil ik graag de 2 de naam van ons kindje vernoemen naar mijn vaders naam. Nou vind ik cornelis Willem of cor wat stijf en ouderwets. Ik zou daar dus graag een leuke draai aanmaken. Op dit moment heb ik nog weinig ideeën en hoop ik van jullie een.leuke Namen draai te krijgen. Op dit moment heb ik cornell? Bedankt voor jullie hulp!
Wilco, Collin, Zelf vind ik Willem wel een leuke naam trouwens. Moeilijk hoor! Je hebt nog bijna 20 weken om te puzzelen 😉succes Leuk trouwens dat je er aan denkt om je vaders naam te gebruiken.
Mijn vaders roepnaam is cor.. Die kant trekt mij dus meer als bijv Willem. Het hoeft niet perse te beginnen met cor maar mag ook in de naam zitten. Vind het erg moeilijk haha
Het Engelstalige 'Will' dan? Corian? Corin? (Corian ook handig als je schoonvader toevallig Jan heet... hihi!)
Ik zou gewoon Willem of Cornelis doen. Iedereen zal snappen dat het om een vernoeming gaat. Niks mis mee
Als tweede naam vind ik ook namen zoals Cornelis prima. Die gebruik je toch niet in het dagelijks verkeer? Kijk, als eerste naam kan ik me voorstellen dat je aarzelt, maar als tweede zou ik niet gaan puzzelen.
Na een avondje goed gesprek met partner denken we er toch over na om het leuke gebaar te skippen maar het alleen op een eerste naam te houden. Omdat de eerste naam vermoedelijk Bendt word, anders is het straks " jij bendt cornelis??? " vind een 2 de naam Door de eerste naam wat moeilijk klinken.. Gelukkig hebben we nog even de tijd om definitief te beslissen haha
Ik denk persoonlijk dat als je het zo gaat bekijken "Bendt" vaker in zo een zinsspeling kan voorkomen. Neem aan dat je jochie zich niet altijd als Bendt Cornelis voor gaat stellen. Ik gebruik nooit mijn tweede naam.
Als tweede namen zou ik de originele namen helemaal niet erg vinden! Cor Cole Cody Collin Coert Coen Willem Will William Wilco Willy Wim