Kan heel goed als tweede naam. Je zou eventueel ook nog de verkorte versie 'Jan' kunnen kiezen als tweede naam.
Als roepnaam zou ik hem een beetje "stoffig" vinden. Maar als tweede naam, als vernoeming vind ik dit totaal niet storend. We hebben onze eigen dochter ook vernoemt naar beide oma's Nora Martina Irma. Mijn schoonmoeder heeft als roepnaam Tineke maar in haar paspoort staat Martina. Dat vonden we beter klinken. En beide oma's waren blij verrast en nog steeds gelukkig ermee. Ik zou niet teveel veranderen. Denk dat het dan minder voelt als echte vernoeming voor alle partijen. Zowel voor jezelf als voor de grootouder en het kind later. Als je vernoemt dan zo volledig mogelijk. Maar dat is mijn mening. Succes ermee!
Joas is een leuk idee! Maar als 2e naam zou ik Johannes ook niet erg vinden hoor. Onze dochter heeft 2 2e namen; Petra Elisa. Namen zijn van mijn oma's. Ene heette Petronella en de andere Elisabeth. Maar dat werd wel een hele mond vol, hahaha! Daarbij; mijn moeder wou mij deze 2 namen geven, alleen vond mijn vader dat niks. Toen mijn moeder me dat vertelde zei ik gelijk tegen mijn man; ik vind het wél mooi, dus als het een meisje word, gaan we die 2 namen wél gebruiken. Mijn vader kon er wel om lachen, en mijn moeder vond het ook erg leuk.