Hallo, Ik wil graag mijn zoon met de tweede naam vernoemen naar mijn vader, namelijk Hillebrand. Niet omdat ik dat zo'n geweldige naam vind, maar omdat het een traditie is in mijn familie. Mijn vriend is het wel eens met het hele traditie gebeuren, dat snapt hij wel, maar hij vind het oneerlijk voor zijn vader. Maar ik wil echt zijn naam niet erbij, hij heet Thij (limburgs voor Theo). Ik vind de naam echt enorm bleee klinken...en niet bijzonder. T is geen familienaam dus zie ik geen reden om de naam te gebruiken. Om mijn zin toch door te drijven zat ik dus even te bekokstoven hoe dit op te lossen.....en kwam op het volgende: De roepnaam word Tristan, dat hadden we 3 jaar geleden al bedacht. Tweede naam Hillebrand. dat maakt samen T.H. +achternaam man. Zo heeft schoonpa zijn eerste stamhouder met dezelfde initialen en achternaam als hemzelf, mijn vaders naam ook zeker gesteld, iedereen blij! Maar natuurlijk vind manlief dit veel te ver gezocht, en denkt dat ie dit zo niet kan verkopen thuis zonder beledigde gezichten. Dus nu mijn vraag: Is dit te ver gezocht of juist enorm clever van mij? grzz Diana
Ik vind het wat ver gezocht. Als jullie perse de naam van je schoonpa willen gebruiken, kun je hem toch iets verbasteren? Bijv. Thije, Thijs, Thijn.
Tja, ik zou het net zo als jij proberen hihi . Jammer dat jullie achternaam niet met een I of Y begint (daar ga ik tenminste van uit) dan was het helemaal klaar geweest. Maar de initialen zijn volledig het zelfde? Dan vind ik het toch wel mooi eigenlijk....
Ik zou me niet te druk maken over beledigde gezichten. Kom het is jullie kindje dus jullie bepalen de naam. Simpel zat
Tristan Hillebrand Theodoor? Dan heb je ze allemaal en in zijn geheel klinkt het wel sjiek. Ik ken die Limburgse namen wel. Ik kom er zelf ook vandaan. Maar Thij zou mijn voorkeur ook niet hebben. Maar wat jouw uitleg is wel héél ver gezocht haha. Wij hebben onze zoon Tuur Jacobus Hermanus Antonius genoemd. Niemand voorbij gegaan en alle namen de originele voor gebruikt. Maar dus niet de verkorte versie. groet, Jeanine
Ik vind het eigenlijk wel een beetje ver gezocht ja... En ik begrijp je vriend ook wel, het is ook best oneerlijk om jouw vader wel echt te vernoemen en zijn vader niet. Kun je niet gewoon Theo maken van Thij? Ben ik blij dat wij niet aan vernoemen doen.
Vind ik ook! Tristan Hillebrand Theodore vind ik persoonllijk een hele mooie naam en zo heb je iedereen vernoemd!
Ik zou het doen zoals Jeanine, je moet toch concessies doen naar elkaar omdat het kind niet alleen van jou maar ook van je vriend/man is. Als je vriend/man er niet op zou staan om zijn kind naar zijn vader te vernoemen zou ik overigens verder sch**t hebben aan beledigde gezichten.
Ja, ik vind het ook wat ver gezocht. Buiten dat kan ik me van je vriend best voorstellen dat hij het niet zo leuk vindt dat jouw vader wel vernoemd wordt en zijn vader niet, terwijl je vriend dat wel graag zou willen schijnbaar, alleen omdat het in zijn familie geen traditie is en je de naam niet leuk vind. Je geeft zelf aan dat je Hillebrand ook niet echt een leuke naam vindt, maar in dat geval kan je je er wel overheen zetten. En tja, je krijgt samen een kindje, dus om nou te proberen je zin door te drijven vind ik eigenlijk niet zo lief.
Ik denk dat je in dit geval inderdaad moet kiezen voor allebei wel of allebei niet vernoemen. Jullie zullen het hier toch samen over eens moeten worden en een naam is echt voor het hele leven.
Hallo weer! dank jullie wel voor alle reacties..k wist natuurlijk wel ergens dat ik een beetje fout bezig was ,maar niet geschoten is altijd mis he! Ik begin nu zo langzaam te wennen aan Theodore erbij. Even manlief lastig gevallen op het werk, en die vertelde dat dit ook eigenlijk de officiele naam van schoonpap is. Weer nieuwe piekermaterie voor de volgende slapeloze nacht.... grzzz Diana
Met die initialen zou ik niet zoveel moeite hebben... wij kwamen op een gegeven moment uit op S.M. Toen zijn we wel even verder gaan zoeken!
Ik kan me voorstellen dat je vriend dit niet leuk vindt. Jij kunt je schoonvader er niet bij willen hebben, het is wel zijn vader. En als jij jouw vader wilt vernoemen en hij die van hem, dan is 't of allebei wel, of allebei niet, in mijn ogen.. Maar wat is er mis met 'n naam als Thijn, Thijs, Tijs of Thymen, Thijmen, Tijmen, Ties of Tije? Hier ook rare initialen trouwens. Ik ben magnesium en mijn dochters nikkel en helium..
@mijkeltje: Zo'n hele familie elementen is wel leuk. Toeval of hebben jullie het er een beetje om gedaan?
Ha, man is thuis van werk, nu nog even preken voor alle namen. Gelukkig is hij type verstrooide professor, dus de link van de afkorting en houdbaarheidsdatums gaat ie vast over het hoofd zien..hoop ik..