Jongensnaam Muck

Discussion in 'Babynamen' started by BanaanJD, Oct 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BanaanJD

BanaanJD Actief lid

Jul 25, 2013
    117
    0
    16
    Oss
    Wat vinden jullie van de jongensnaam Muck.
    Er is in de media nogal wat ophef geweest over deze naam nadat Kim Kötter haar zoon deze naam gegeven heeft. (oa omdat dit in het engels: mest betekend)

Wij vinden Muck een stoere, aparte jongensnaam maar twijfelen wel door de negatieve aandacht die deze naam gekregen heeft.
    Is het echt 'not done' om je zoon zo te noemen, omdat het een toch wat ongepaste betekenis in een andere taal heeft?
    Mijn gevoel zegt; lak hebben aan deze meningen. Andere kant; ik wil niet dat ons kind er last van gaat krijgen..

2. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Naast de Engelse betekenis vind ik het ook een vrij kinderlijke klank. (Denk aan puk & muk) Ik zou er in ieder geval niet voor kiezen.

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,867
    5,105
    113
    Ik zou hem niet kiezen vanwege de betekenis. Daarnaast verwacht ik dat er best een aantal mensen nu kiezen voor de naam Muck omdat een bn'er de naam gekozen heeft.

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Muck betekent troep en ik heb het ook wel eens als andere naam voor coke gehoord. Ik zou deze naam never nooit aan een kind geven. Troep, mest en drugs. Nee, echt niet!

5. mellanie76

mellanie76 VIP lid

Aug 5, 2016
    17,645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik vind het een vreselijke naam

6. Aries

Aries Niet meer actief

Hier zou het ook echt geen optie zijn. Misschien Mick?

7. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Ik hou er niet van en heb net ook de betekenis opgezocht; van mest tot vuiligheid, viespeukerij tot pokertermen.
    En populaire 'slang' (amerikaanse streettaal) voor Opium en Heroine.
    Nee, dat zou voor mij ook een reden sijn om Muck niet als naam te gebruiken.

8. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

Jul 20, 2015
    1,488
    308
    83
    Ik vind het echt niet mooi. Muk, nuk, nukkig, ruk, ik vind het geen fijne klank.

Misschien vind je Mick leuk?

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik ken het ook uit het Engels en zou er daarom nooit voor kiezen. Maar als een naam een dubieuze betekenis heeft in een taal die we echt helemaaaal niet kennen, zou ik er geen rekening mee houden. Engels is toch wel zo bekend dat dat dus wel meeweegt. Muck zou ik dus nooit kiezen.

10. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Ik zou er niet voor gaan vanwege de betekenis en ook omdat ik de klank niet mooi vind.

11. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Nee nee nee nee nee nee nee nee. Nee. Nee nee nee. Nee.

Dat is mest. Snap niet hoe je zelfs kan overwegen je kind zo te noemen. Kan ook geen geschiedenis van de naam vinden die het enige waarde of status kan geven. Het is volgens mij echt alleen een Engels woord en dan een met een heel nare betekenis voor een naam. (Misschien dat iemand me hier nog op kan corrigeren, obscure variant van een Friese naam oid?)

Nee.

12. vd21

vd21 Niet meer actief

Verschrikkelijk. Gewoon zielig ook eigenlijk om je kind zo te noemen

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    546
    113
    dit moet je je kind echt niet willen aandoen.

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Nee. Gewoon nee

De betekenis dat wil je toch niet? Stel je voor dat je kind later in het buitenland gaat wonen/werken.

Overigens krijg ik echt de kriebels van die naam, zeker sinds het kind van Kim kötter (schrijf je dat zo?) Muckepuck word genoemd. Vreselijk!

15. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Nee, serieus en echt 'nee'.
    Naast de betekenis, wat voor mij ten eerste al echt een no-go zou zijn, vind ik de naam/klank ook echt niet mooi.
    Ik vind het iets enorm kinderlijks hebben.
    Ik vind het ook echt geen leuke naam voor een volwassen vent.

Dus echt..... nee.

16. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Niet doen...

Naast alles wat al gezegd is is het ook nog eens een naam waarom je lelijk kunt rijmen wat pesterijen in de hand werkt, sneu.

17. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

Jun 12, 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik zou het ook niet doen, vind het niet mooi klinken en de betekenis zou ik ook niet fijn vinden.

18. Noux

Noux Fanatiek lid

Sep 15, 2012
    1,281
    1
    38
    Als jullie het een mooie naam vinden, doen!
    De naam kun je iig fatsoenlijk uitspreken en schrijven.. ;)

19. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Je gaat toch ook niet zeggen 'ik vind Puta een mooie naam voor een meisje, ja ach die negatieve associaties vanuit het Spaans, ik vind het zelf gewoon stoer en bijzonder'!?

20. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind de naam eigenlijk wel not done, ja, verschrikkelijk... Niet stoer maar juist sullig. Ik denk ook aan Muk uit Pokémon, die niet voor niets zo heet, aangezien het een slijmerig beest is.
    Ik zou echt niet blij worden van het geven of dragen van die naam.

Share This Page