Ik ben nog steeds op zoek naar dé naam haha en kwam de naam Pomme tegen. Wat vinden jullie van deze naam? Kennen jullie kinderen die zo heten of hebben jullie een leuke/ niet leuke associatie bij deze naam? Kom maar door! Ben heel benieuwd!
Ken alleen pommelien Hier in Nederland is het niet echt een gangbare naam, maar dat is wel met meerdere namen zo. Als het voor jullie de naam is gewoon doen..de omgeving went er wel aan.
Ik weet van een meisje op mijn werk dat Pom heet maar ken haar niet persoonlijk. En vroeger op de basisschool van mijn kinderen zat een Pom. Voor mij is t dus al een wat gangbaardere naam, ik vind hem wel iets hebben. Ik vind zelf overigens Pom leuker dan Pomme. Bij weinig voorkomende namen zal je vaker reacties krijgen dat mensen het niet leuk vinden, onbekend is vaak onbemind, zo werkt t nou eenmaal. Ik zou dus vooral kijken naar wat je zelf wil en leuk vindt. Namen wennen uiteindelijk ook gewoon hoor, althans dat merk ik bij mezelf.
Dit. Klinkt als een koosnaampje voor een baby/peuter. Verder associeer ik het met het woord appel. Vind het helemaal niks.
Er was ooit iemand op dit forum waarvan haar kind zo heet. Weet niet meer wat nou het geslacht was - voor zowel een jongen als een meisje vind ik het raar. Haar andere kind heet Rijk.
Ken ze niet persoonlijk, maar via een topic hier is er volgens mij weleens iemand geweest die haar kind zo heeft genoemd. En misschien wel meer dan 1 lid, maar ook dat weet ik niet zeker. Maar de naam is zeker wel meerdere keren voorbij gekomen in diverse topics over een namenzoektocht Pom vind ik niks. Ben sowieso geen liefhebber van korte namen. Maar bij Pom moet ik ook denken aan ‘pomptiedom’. En aan de verhaaltjes over Pim en Pom (2 poezen). Pomme prima. Betekent appel in het frans. Pommeline of Pommelien is ook nog een idee. Edit: Ha, ik was kennelijk niet de enige die hier aan dacht dus
Ik ken zowel een Pom als een Pomme (uitgesproken als Pommuh). Ik vind ze allebei leuk met een lichte voorkeur voor Pom.