Hendrika Welke (meiden)namen zouden jullie daar van maken? Het wordt niet de roepnaam dus het hoeft van mij niet persé Waaaauuuuw♡♡♡♡ te zijn maar dit is tot nog toe mweh
Wij hebben er Erika van gemaakt. Niet per sé mijn smaak, maar als vernoeming vond ik het prima. Frederique (of in een andere vorm) vond ik ook nog een goede optie, maar opa heet Fred en dan zou het meer een vernoeming naar hem lijken.
Erika is inderdaad ook wel een optie hier maar ook niet dat echt wauw zeg. Door alle vernoemingen in de familie vind ik veel ook niet leuk. Zoals Karin, zo heet mn zusje maar dat is nou niet echt dat ik haar wil vernoemen. Hoewel zij officieel ook Hendrika heet (wel vernoemd naar een oom, niet degene waarbij wij maar willen vernoemen) dus onofficieel is er toch een link
Ik snap persoonlijk het idee van vernoemen niet als het zo onherkenbaar wordt als het merendeel van de suggesties hier? Rika, Henk, Drik o.i.d. is het nog wel duidelijk naar wie je vernoemt. Wij hadden beide oma's bij dochter als 2e en 3e naam.. de ene oma had dat niet eens door (Anne gemaakt van haar naam Antoinette). Dus tja vraag is vooral voor wie doe je het? Anders gewoon een naam kiezen die je leuk vindt..
Tsja, moet je ook maar net mazzel hebben dat de letters van de vernoeming precies in volgorde zijn met de te vernoemen naam (zoals Anne bij Antoinette en Erika bij Henrika). Maar dan moet je het nog mooi vinden ook. Dus als TO bijv. Erika niet mooi vindt, vind ik het persoonlijk niet zo gek dat ze hier om suggesties komt vragen. En als de voor de hand liggende suggesties geen optie zijn, dan kom je in veel gevallen op een letterhussel uit. De één vindt dat geen vernoemen meer, de ander wél. Maar er zijn net zo ook mensen die vinden dat Anne geen vernoeming is naar Antoinette ‘want alleen een letterlijke vernoeming is een vernoeming’ in hun ogen. Let it gooo. Ieder z’n eigen ding. En: het is volgens mij geen gegeven dat men wil vernoemen ‘voor een ander’. Dat was in vroeger tijden wellicht zo, maar tegenwoordig toch een heel stuk minder is mijn idee. Vernoemen doe je in 9 van de 10 gevallen omdat je dat zelf wil, niet omdat een ander dat van je verlangt.
Soms is er ook gewoon een naam die wél logisch is maar waar je zelf na al die weken nog niet op bent gekomen. Dat had ik afgelopen week met de andere vernoemingsnaam ik vind 2 zusjes met alleen een s/z verschil in de 2e naam niet leuk dus was hard aan het denken. En ineens kwam ik een naam tegen die ik echt al 20 jaar of langer ken maar gewoon niet aan gedacht dat dat een optie was tot ik hem online zag en het ineens een hele grote kanshebber is. Dus hoopte dat het met deze naam ook zo zou gaan maar tot nog toe niet "he daar had ik niet aan gedacht en vind ik een leuke naam". En dan heb ik ook nog een man met een mening
Omdat de 2e naam ook veranderd (xie uitleg hierboven) dacht ik misschien is er een naam die ik leuker vind erbij als 3e naam Het worden sowieso 3 namen, ook bij een jongen. Afhankelijk van het geslacht welke van de 2 vernoemingen de 2e of 3e naam is.