Hallo, Ik ben op zoek naar een naam voor ons derde kindje, we weten nog niet wat het wordt, maar wij hebben voor allebei de kinderen zowel een jongens als meisjes naam, dus het leek ons wel leuk als de derde dit dan ook heeft. En aangezien we nogal kieskeurig zijn lijkt het mij handig om optijd te beginnen met zoeken. Spoiler: Namen kinderen Minthe en Jonah Ik hou van namen die niet zo vaak voorkomen maar wel (relatief) makkelijk zijn. En dat de naam 2 klemtonen heeft en het liefste 5 of 6 letters. Namen die we nu op ons lijstje hebben zijn: Flore of Fèlin voor een meisje en Morris voor een jongen, maar ik heb nog niet echt het directe gevoel bij de naam, wat ik bij de namen van de andere kinderen wel had. Dankjewel alvast voor jullie suggesties
Bedoel je Fèlin als Fellin of Feelin? Flore vind ik heel leuk en Morris ook! Misschien zijn dit ook nog goede opties: Romee Philou Thirza Hannah Vieve Nienke Sarah Tobin Nilas Floris Aaron David Rowan Roman Loran Ruben
Oh ik zie dat ik het streepje de verkeerde kant op heb geplaatst, iets met typen op mobiel en korte nachten lange dagen Hannah vind ik heel leuk, alleen ben bang dat dat te veel in de buurt zit van de naam van mijn zoontje? Ja Floris staat hier ook op het lijstje! Vind ik ook een hele leuke naam.
Feline vind ik inderdaad ook een hele leuke naam, alleen net te lang voor bij de andere 2 denk ik. Lieve vond ik heel leuk alleen mijn man niet. De jongensnamen zijn mij iets te Engels, wij hebben de naam nu ook op zijn Nederlands gesproken
Dacht ik al Ik vind Hannah toch heel anders dan J. Wel dezelfde eindklank maar wel een hele andere naam. Ik vind 't een leuke combi!
Bente Vieve Jente Freya Amber Anouk Diese Rosan Lieve Tamar Carlijn Wende Manon Aniek Kjeld Rowan Lieuwe Silvan Ferre Fedde Marijn Hidde Faber Rogier Silvijn Floris Guido Jurgen Jelmer Marnix
Minthe, Jonah en ... N.a.v. de namen op jullie lijstje voor een meisje: Floren? Andere namen: Lenne Neva Arwen Belle Ella Kira/Kyra Lila Mare(n) Novi Vere Noé Fara(h) Elke Imke Marit Vieve Zara Ferran/Ferron Fender Reno Nolan/Novan Rodin Lio/Nio Boaz Maar iets met weer een h vind ik ook mooi staan: Leah Farah Hannah Thijmen
Sterre Jalou Veerle Linde Lotus Bella Reina Sanne Jinthe Hanna Babet Carly Esmee Nanou Stella Tijmen David Tobin Dinand Joren
Ik vind Floris echt een leuke naam. Maar zo heette de hond van mijn man vroeger Hidde vind ik ook heel leuk
Oh Floren echt heel leuk! Heb hem bij mijn man weggelegd nu, even kijken wat hij er van vindt. hij is best kieskeurig Ja met een h is inderdaad wel een goed idee, want dat hebben ze natuurlijk allebei
Wij hebben besloten dat we sowieso een naam willen met een n er in, voor een meisje hebben we nu op het lijstje: Hanne of Floren, maar voor een jongen komen we er niet aan uit. We hebben het liefste wel nog steeds een naam met 2 lettergrepen en 5 of 6 letters. Het liefste heb ik de N ergens in het midden, alleen achteraan of vooraan mag ook. Ik weet ook niet of ik dezelfde letters als de andere 2 kinderen zou willen. Help
Aniek, Arwen, Carlijn, Elin, Felien, Heleen, Karlijn, Kensi, Lauren, Lorijn, Lorin, Nicole, Niké, Nikki, Nové, Quinty, Vajen, Zenzi, Zinzi Armin, Aron, Declan, Denzel, Dustin, Fender, Laurens, Lennon, Lennox, Linus, Nolan, Odin, Quinten, Renze, Renzo, Roan, Roman, Ronin, Silvan, Simon, Thijmen, Tristan, Zeno
M.inthe, J.onah & … Quinten vind ik heel mooi erbij passen! En Yannick of Yaniek ook. Nilo vind ik ook erg mooi. Of Rune. Of Lennart. Andere opties: Reno (6, 5, 4 letters ) Dante (6, 5, 4 letters ) Nathan Finnan Senne/Senna Jarne/Jarno Menno Ronan Floran/Florens/Florent Marnix Tobin/Thobin Timon Renze/Renzo Lorens/Laurens Tiemen Xander/Zander Bruno Dinan(d) Hannes Thorben/Thorsten (wat letters teveel…) En een naam die voor mij niet zou gaan, omdat het in het Noors meisje betekent, maar die kennelijk toch ook aan jongens gegeven wordt en grotendeels aan je wensen voldoet: Jente.