Associaties met naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Jebb, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Ik werk in het onderwijs en daar kom je verschillende namen tegen. Nu hebben wij een naam, vinden we allebei geweldig, maar... een meisje uit mijn klas heet zo. En elke x als ik gewerkt heb,moet ik dan toch wennen dat wij die naam ook bedacht hebben voor ons meisje.

Nu weet ik wel dat zij over een paar maanden niet meer in mn klas zit.. maar het idee is zo raar. Het is overigens een schat van een meisje!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Ja, snap het wel een beetje. Wij hebben dezelfde naam voor onze jongste als ons voormalig buurjongetje. Maar na een dag weet je al niet beter meer en hoort die naam gewoon bij je kindje.

3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Dan kies je een andere naam en krijg je volgend jaar een kindje op school die echt niet leuk is en dezelfde naam heeft als jouw kindje :p
    Nu is het een leuk kindje toch die jouw gekozen naam heeft ;)
    Ik zeg doen als het voor jullie de naam is.

4. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Als het een leuk kind is zou het me niet uitmaken ;)
    Zo hebben wij zelfs ook ideeen opgedaan voor namen van onze kinderen op de school waar ik werk. Maar ik snap wat je bedoelt; je kent zoveel kinderen dat je overal wel n associatie mee hebt..Mijn man werd daar echt gek van bij mij haha :)

5. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Gewoon doen :) mijn vader zou zeggen: er zijn meerdere hondjes die Fikkie heten.

Als het 'de' naam is, zou ik het absoluut doen :) dat zou voor mij geen reden zijn voor een andere naam.

Nu moet ik toegeven, ik heb makkelijk praten. Voor ons kleintje hebben we een naam uitgekozen waarvan ik niemand ken die zo heet haha :p

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Snap het wel. Ik werk ook in het onderwijs en ik heb toch bij veel namen een associatie. Maar als het de naam is, je haar over een paar maanden niet meer les geeft en het een schattig meisje is zou ik het gewoon doen.

7. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ook ik heb in het onderwijs gewerkt en zelf op meerdere basisscholen en middelbare scholen gezeten, dus ik ken ook heel veel mensen/kinderen. Op die manier heb je met heel veel namen wel een associatie. Maar goed, ik neem aan dat het een leuk kind is, want als het geen leuk kind is dan vind je de naam vaak ook niet leuk :D

8. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Als het de naam is voor jullie zou ik het gewoon doen.

9. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik zou het gewoon doen.
    Straks is je kind geboren en heb je een naam gegeven waarbij je nog geen associaties hebt en krijg je een kind in de klas of een vervelende collega met die naam.
    Hoe dan ook, voor jou blijft die naam straks toch de allermooiste van de wereld en past hij helemaal bij jouw kind.

10. Zobaby

Zobaby Lid

24 apr 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen, mijn oudste keer ook de naam van een leerling uit mijn klas. Het meisje was super trots 😉😉

11. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Heb in het kleuteronderwijs gewerkt en een toenmalige collega heeft allebei haar kinderen (jongen en meisje) genoemd naar namen die ze in haar klas had of had gehad, omdat ze dat zo'n mooie namen vond.

Ik zou het gewoon doen.

12. Sunna87

Sunna87 Niet meer actief

Ik snap goed wat je bedoelt!! Vind de naam Boaz erg mooi en dit jaar heb ik er 2 in de klas! Waarvan 1 in groep 1 en dus volgend jaar ook nog in de klas. Wij kiezen toch voor iets anders..

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik werk ook in het onderwijs en van beide namen van mijn kinderen heb ik meerdere in de klas gehad.
    Maar nooit denk ik aan die kinderen als ik de naam van mijn kinderen hoor. En nooit als die leerlingen op school besproken werden dacht ik aan mijn minderen. Ik zag het 'juiste' kind meteen voor me in de betreffende situatie.
    Kortom, gewoon doen!
    Je zult misschien nog heeeeel veel namen tegen gaan komen als je in het onderwijs blijft werken dus je kunt nu een naam kiezen die je niet in je klas hebt maar de kans blijft toch aanwezig dat je ooit wel een leerling treft met die naam.

14. Annoniem2015

Annoniem2015 Actief lid

26 dec 2015
    112
    4
    18
    Gewoon doen! Hier precies hetzelfde gehad. Mijn oudste dochter heet ook hetzelfde als toendertijd een leerling uit mijn klas. Was overigens ook een leuk, stoer kindje en die naam past ook echt prima bij onze dochter. De naam die wij hadden, hadden we overigens nog nooit verder in de omgeving gehoord en hadden we al ruim 5 jaar. Ook ik twijfelde op een gegeven moment ook, maar dat zullen toen ook de hormonen geweest zijn!

Succes!!

Deel Deze Pagina