Verontrustende pijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Troetelbeer90, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Imke, Ineke, Birgitte en Mirjam,

Ik ben nu 25 weken zwanger en heb sinds enkele dagen best wel verontrustende pijn.

Het is een pijn vergelijkbaar met echt heel erg hevige menstruatiepijnen op het moment dat het door gaat breken. De pijn houdt lang aan, echt een aantal uur. Vaak gaat het gepaard met steken in liezen, bovenbenen en vagina. Ook heb ik hierbij het gevoel van een soort drang om te persen, net alsof ik naar de wc moet.

Omdat de pijn afgelopen maandag plotseling is begonnen maak ik me toch wat zorgen. Gisteren bijvoorbeeld heeft het aangehouden van een uur of 11:30 tot 16:00 en daarna zwakte het wat af. Rond 19:00 begon het weer en dat is niet opgehouden toen ik ging slapen. Vanmorgen was de pijn direct weer aanwezig. Ik probeer het wat te verminderen met een kruik maar dat werkt niet van harte.

De kleine voel ik wel regelmatig schoppen maar minder dan voorheen (voelde haar dagelijks en constant, nu in mindere mate).

Graag hoor ik van een van jullie of deze pijn een beetje een bekend verschijnsel is of dat ik er toch verstandig aan doe even de verloskundige te bellen.

Groeten,

Troetelbeer

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Troetelbeer.

Het zou een blaasontsteking kunnen zijn. Dus dit zou ik even laten controleren bij de huisarts.
    En is het dat niet bel dan even met je verloskundige.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina