1e echo gehad

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by , Jan 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

hallo,
    ik heb vandaag mijn 1e echo gehad en het hartje zien kloppen, :)
    ben wel teruggezet van 11 wkn en 6 dgn naar 10 wkn en 5 dgn dat is iets minder want dacht de risico periode bijna gehad te hebben en nu nog een week, maar het hartje klopte heel duidelijk dus dat is toch een heel goed teken?
    wat ik wel heel erg jammer vond was dat het beebje niet bewoog daar schrok ik wel van want ik lees hier dat vrouwen allemaal hun kindje zien bewegen en die van mij dus niet, ik gelijk in de stress en bang dat het niet leefde(maar ja hoe kan dan het ahrtje kloppen hé? ik vroeg gelijk aan die mevr hij is zo rustig hoe komt dat, zei ze dat ze maar met momenten soms bewogen en ook omdat het nog klein is, maar als ik hier die verhalen lees dan zijn vrouwen soms 9 weken zwanger en zien hun kindje volop bewegen.
    dan kom ik thuis en ben aan de ene kant heel blij maar aan de andere kant ben ik weer ongerust omdat het niet bewoog, hoe onzeker kun je zijn hé.
    nu moet ik bij 12 wken weer terug om te kijken of het schedeltje dicht is en het maag en andere dingetjes, is dat routine of denken ze dat er iets niet goed is?het mocht niet veel later dan 12 wken, wat is er aan de hand?

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    hoi,ik weet niet of het normaal is dat je met 12 weken terug moet komen,maar mijn baby'tje bewoog ook niet veel met de 11 weken echo,ze zei al een lekker rustig kindje,maar toen ik een geslachtsbepaling liet doen met 16.5 week nou was mevrouw heel druk,dus daar hoef je je echt niet druk om te maken hoor ;)

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Volgens mij hoef je je niet druk te maken hoor.
    12 weken is toch een beetje een "mijlpaaltje".
    Misschien dat ze je daarom gewoom laten komen.

Ik had de eerste weken in week 6, 9 en 12 een afspraak.

4. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Mijn laatste echo was met 12 weken en onze baby bewoog ook niet veel, die lag lekker te dobberen :)
    Omdat ze de nekplooimeting wilde doen, moest ik een paar keer flink hard hoesten en toen schoten de armpjes en beentjes door het beeld..:D
    Je hoort het hier wel meer hoor, sommige meiden moeten even een stukje lopen door de kamer of zelfs springen, dus jij ben echt geen uitzondering ;) jullie babytje lag gewoon lekker rustig te genieten, niets om zorgen over te maken.

5. Niet meer actief

Patricia01,

doen ze de nekplooimeting standaard bij een 12 weken echo?of moet je speciaal aangeven?

ik ben nu wat geruster dan gisteren hoor, ik ga er nu van genieten, ik denk dat het gisteren ook kwam vd spanning om de echo, was zo zenuwachtig of het kindje wel leefde enz.

6. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    Hoi Rebecca,

mijn garnaaltje lag te slapen met de eerste echo bij 9 weken. De verloskundige heeft hem letterlijk wakker gepord (inwendige echo). Toen bewoog ie wel; schudde met z'n bips en tilde z'n hoofdje op :) Zal me benieuwen wat ie straks uitspookt, heb over een uurtje m'n tweede echo.
    Er is mij wel gevraagd of ik een nekplooimeting wil ja of nee, dus je zult het denk ik zelf moeten aangeven.

Groetjes Monique

7. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Die van mij lag bij de 12 weken echo ook stil hoor! Maar toen ik zei dat ik dat jammer vondt begon het te bewegen :D

Als het bij de 12 weken echo weer zo stil ligt, kun je stiekum even hoesten ;)

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Hier ook hetzelfde. En dat hoesten en porren met een volle blaas is geen pretje!

9. Niet meer actief

en moniki hoe was je 2de echo?

10. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    tweede echo was super! Het is een ontzettend druk beebje en hij lag goed op schema qua groei!

Ben helemaal blij!

11. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Gefeliciteerd!
    (leuk om te zien he?)

Share This Page