Zetpillen tegen de koorts! Je weet nooit wanneer je ze kunt gebruiken. Ik heb ook een spray voor zijn neusje..
voor de allerkleinsten heb je paracetamol zetpilletjes van 60 mg. Neusspray kan ook voor de allerkleinsten. Luuf kan ook ( is om te smeren, soort van baby-dampo ) Je hebt ook verschillende homeopatische middeltjes voor de beeb. Zoals hoestdrank en iets voor de keel. Allemaal te koop bij een goede drogist. Succes!
alleen zetpillen en neusspray. O ja, als ze geen zetpillen van 60 mg hebben, mag je ook een van 120 door de lengte snijden en die gebruiken.
Ja zetpillen van 60 mg MAG , maar ik wil er toch even op wijzen, deze niet meteen toe te passen. Pas met 3 maanden kan de Lever de paracetamol goed afbreken, dus als het echt niet anders kan, dan pas gebruiken.( vanaf 3 maanden mag je 120 mg geven)
dus de zetpillen zijn het belangrijkste! en evt een neusapray. hebben jullie dan een bepaald merk of eigen huismerk ofzo?
@Jingels: Dat wist ik ook niet! Katja heeft vanaf haar geboorte 2 of 3 dagen zetpilletjes gehad (1 1/2 per keer!, 3x per dag !) omdat ze zo'n hoofdpijn had van de vacuumpomp...... In mijn ogen wel veel per keer dan... Zeker omdat ze met 35 weken is geboren
Wow dieseltje, dat wel erg veel voor zo'n kleinte! Soms vraag ik me af of ze in het ziekenhuis wel weten wat ze doen.....
Dat vond ik ook zonnestraaltje! Ze hebben haar heel goed verzord, die 10 dagen dat ze daar heeft gelegen, maar hier schrok ik wel even van. Nou ja, het gaat helemaal goed met haar dus ik neem aan dat die zetpilletjes geen kwaad hebben aangericht.....
Ikzelf gebruik voor mn kids soort homeopatische zetpillen... ben ik erg tevredne over. Ben er zelf niet zo´n voorstander van om medicijnen te gebruiken in zo´n klein lijfje dus eerst probeer ik het daar mee. Verder alleen luuf... de rest koop ik als ik het nodig heb. Inmiddels hebben we wel al een leuke verzameling, merendeel van vsm zoals hoestdrank, spul voor krampjes, neusspray
In het ziekenhuis weten ze wat ze doen hoor, dan is het ook wel verantwoord. Ik heb het nu puur over de thuissituatie, ik vind dat ouders zich goed bewust moeten zijn van medicijngebruik, en er vooral niet te licht over denken.
Ik heb alleen paracetamol in huis, een thermometer en een snotzuiger. @Bibiche: ik zou wel heel voorzichtig zijn met brandwonden bij kleintje. Goed koelen is het belangrijkste en als je het niet vertrouwd naar de ha, persoonlijk zou ik niet zelf iets gaan smeren.