Onze baby van 3 weken is de hele week al 's avonds erg onrustig. Overdag is er niks aan de hand. Heb begint meestal tegen 5 uur huilen gieren brullen. Hij heeft dan net om 4 uur zijn fles gehad. De volgende fles is tegen half 8 maar dit heeft ook weinig effect en gaat daarna gewoon door met huilen en gieren tot de laatste fles om 23.00 en dan gaat het goed. Wij dachten eerst aan krampjes maar beginnen nu te twijfelen. Gisteren zat het steeds op zijn handje te sabbelen of zou hij toch honger hebben. Hij krijgt trouwens nog 90cc elke keer. Wie heeft er tips??
Vervelend is dat he. Maar baby's hebben 's avonds meestal huiluurtjes, bij de één is het een uurtje bij de ander de hele avond. Mijn dochter had het ook vaak tussen 18.00-20.00 ik had ze vaak in de draagzak, dan ging ze daar slapen. Het kan misschien ook zijn dat ze erg moe is, maar haar slaap niet kan krijgen. Ik weet niet meer precies hoeveel ik toen gaf, maar je kan eens proberen de fles van 4 uur en half 8 op te hogen naar 120 cc. Dinkt ze die van 90 helemaal leeg?
Hoort er helemaal bij meid.. Lekker bij je houden, de boel de boel laten en proberen je kleintje het zoveel mogelijk op z'n gemak laten voelen.
Ja die van 90cc drinkt ze helemaal leeg. Moet wel zeggen dat ze eigenlijk vanaf de geboorte al heel erg gulzig drinkt. Heb nu de 123 speen en gaat nu al veel beter.
Dit! Er is niks anders dat werkt. Zo'n dag is erg lang voor zo'n kleintje en het wil dan het liefst bij je zijn. Ik heb er telkens gehoor aan gegeven. Heb hele avonden met haar rondgewandeld. Is inmiddels over hoor.
Het hoort er inderdaad bij. De huil-"uurtjes" van onze dochter duurden ook echt hele avonden. Ik denk dat wij wel ongeveer twee maanden elke avond om de beurt met haar op de arm zaten. In onze armen viel ze zo in slaap, maar zodra we haar dan in de box of de wieg legden begon ze binnen een paar minuten weer te huilen. Ze wilde gewoon bij ons zijn. Doodvermoeiend af en toe, maar het liep hier het beste als we er gewoon aan toegaven. En met "om de beurt" bedoel ik ook echt dat ik dan bijvoorbeeld rond 8 uur ging slapen en mijn man met dl op schoot ging zitten, en dat ik dan de nachtvoedingen deed. Sterkte, want dit is niet de meest makkelijke fase...
onze zoon is 6 weken oud en hier al een tijdje hetzelfde probleem. eerst was hij onrustig van de fles van 4u tot de fles van 7u. Nu is dit ook al tot 23.00uur. En er is idd niks aan te doen dan bij me houden. In de draagzak of op mn borst leggen. het is wel heel vervelend met het koken en eten. wij eten daarom ook pas heel laat. als mijn vriend thuis is. vandaag al fijn sochtends de aardappels geschild ed. krijgen er vanzelf handigheid in. Hopelijk gaat het snel allemaal beter. ben wel blij dat hij snachts redelijk slaapt.
Inderdaad heel normaal die eerste drie maanden. Ze willen dan clusteren en bij je zijn. Bij mijn dochter speelden de krampjes dan extra op en sliep ze helemaal niet. Mijn man en ik aten ook altijd in shifts.
Niks meer aan toe te voegen, het hoort er helaas bij de eerste maanden. Installeer je lekker op de bank met de kleine op je buik, eventueel elk half uur afwisselen met je partner. Dit artikel omschrijft het heel goed: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Hechting - Je bent net geboren, en dan...?
Dat eten enzo moet je inderdaad even handigheid in krijgen. Ik maakte ook altijd het eten al klaar wanneer het even rustig was in huis (s'ochtends vaak). Mijn man komt altijd pas laat thuis dus eet alleen met de kinderen, had de jongste dan vaak op mn arm en dan pas s'avonds laat afwassen.
Hier ook zo hoor. Het hoort er inderdaad bij maar het is wel heel makkelijk gezegd 'de boel de boel laten'. Afwas, huishouden etc ja, dat kan ik echt wel laten staan maar heb ook nog een dochter van 2 die moet eten, onder de douche moet en naar bed moet, juist op het moment dat de jongste haar moeilijke momentjes heeft. En als ik dan alleen thuis ben kan ik mezelf dus niet installeren op de bank met de jongste want moet ook met de oudste haar ding doen. En dat vindt ik echt het lastigste.
Hadden wij ook na zo'n 3 weken. Heeft wel een paar weken geduurd. Eerst begon het 's avonds met een uurtje en na een paar dagen duurde het uuuuuuuuren. Heel vermoeiend, maar komt goed! Eenmaal na een paar x ingebakerd te zijn ging het goed.