Verplaatsing van fiets.

Discussie in 'De lounge' gestart door AnnaB, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zijn het echt garages om auto's in de parkeren? Kan het niet goed, er lijkt alleen een enkele deur in te zitten nl.

Ik vind het wel erg aso van je buren om 3 parkeerplaatsen in beslag te nemen overigens. Parkeer dan 1 auto een eindje verderop. Of ze nu daar recht hebben om te parkeren of niet, ik vind dat je gewoon wat rekening moet houden met je buren. En niet alles maar jezelf toe eigenen, onder het mom; het is openbaar.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou het eens aankaarten bij de gemeente, want het is erg raar dat dit openbare parkeerplekken zijn!

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zo te lezen kun je het met je buren niet oplossen. In dit geval zou ik zeker de woningbouw inschakelen. Een fiets op een autoparkeerplek neerzetten is mss niet zo heel netjes, maar iemands garage blokkeren vind ik vèèl verder gaan. 't Is hun probleem dat ze 3 auto's hebben, niet de jouwe. Zoek het hogerop meid, vòòrdat de boel gaat escaleren..

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    of het nou mag of niet... ik vind het gewoon asociaal om met je 3 autos de garage van je buren te blokkeren zodat zij er niet eens met haar fiets uit kan! Wat nou als zij wel 2 autos had gehad?

5. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Als ik het op de foto zie, vind ik het persoonlijk vrij asociaal om daar je auto te parkeren. Dan staat hij recht voor een garagedeur. Of het nu een fiets of een auto is. Daar moet je toch als eigenaar gewoon gebruik van kunnen maken.

Bij ons is er een totaal andere situatie, maar toch hadden de buren met 3 auto's de beleefdheid om er een achter het huis te parkeren of voor de straat oversteken om hem bij het zwembad te zetten. Deden ze uit zichzelf.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Maar wat je hier beschrijft is dus iets wat de gemeente op moet lossen en niet je buren, vooropgesteld dat het openbare parkeerplaatsen zijn. Als je buren hun auto daar niet neer zetten doet iemand anders dat waarschijnlijk wel. En misschien moet je met de hele rij naar de gemeente gaan als iedereen zo'n last heeft van het smalle stoepje en het feit dat de auto niet meer uit de garage kan. Tenminste, ik neem aan dat dat voor iedereen geldt en niet allen voor jou?

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb geen uitspraak gedaan of het asociaal is of niet, alleen over of het mag. Als zij 2 auto's gehad zou hebben en de buren 3, en het zijn openbare parkeerplekken, dan heb je een probleem en kun je er niet van op aan dat je de auto voor je huis kunt parkeren. Dat krijg je tegenwoordig als mensen meer auto's hebben, hebben wij hier ook in de wijk. Gemeenten maken te weinig parkeerplaatsen omdat ze niets opleveren.

8. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente

De deur rechts ervan op de foto is te openen vanuit de binnenkant van de garage.

@ rest
    Ik zal eens gaan informeren bij de gemeente en woningbouw. Misschien dat zij mij meer duidelijkheid kunnen geven.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Bij ons ook hoor, wij hebben met de buren onderling afspraken gemaakt en een soort van 'parkeerplaatsverdeelplan' gemaakt, ondanks dat het openbare parkeerplekken zijn. Maar helaas wil dat schijnbaar niet bij de buren van TS.

Maar als ik even advocaat van de duivel mag spelen: als er openbare parkeerplekken zijn waar iedereen mag parkeren en mijn buren zouden geen auto hebben, dan zou ik hem ook bij hun voor de deur zetten. En zou ik het asociaal vinden als ze een parkeerplek gingen blokkeren met een fiets.

Maar goed, dit is meer een gevoelskwestie, en iedereen neemt al woorden als 'asociaal' in de mond. Het enige dat ik kan zeggen is dat je het op zo'n manier zeker niet zult oplossen met de buren en alleen maar scheve gezichten zult krijgen. Ts wil graag dat ze zich inleven in haar situatie die idd heel vervelend is, maar dan zou ze dat ook in hun situatie moeten doen. Een goed en rustig gesprek kan veel doen.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dit ben ik op zich wel met je eens en wss zou ik mijn auto daar dan ook parkeren. Maar eerlijk gezegd vind ik het dan ook weer asociaal dat de buren op zo'n manier de doorgang blokkeren dat ts niet eens met haar fiets of buggy de deur uit kan.. Dus het werkt 2 kanten op en daarom is het lastig oplosbaar..

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. En mijn man zou opzettelijk bij zijn nachtdiensten bij de buren aanbellen om de auto te verplaatsen omdat hij zijn auto eruit moet halen.
    Hij had precies zo'n woning vroeger en hij zegt dat het gewoon fatsoen is dat je elkaars deur vrij laat. Hij heeft het op internet nagekeken en als jij een bord op je deur plakt met inrit vrijlaten mag er niemand meer voor parkeren (ook jijzelf niet) ondanks dat de plek niet aangemeld is in Den Haag maar uitritten moet je vrij laten.
    Wat een aso's trouwens, onfatsoenlijk!

Paragraaf 10, artikel 24 wegen verkeerswet, staat dat je een uitrit vrij moet laten. En in artikel 5 staat dat je geen overig verkeer opzettelijk mag hinderen.

12. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

raar :S ik dacht toch echt dat de parkeerplaats bij de woning hoort. mijn oma heeft hetzelfde probleem. Ze heeft zelfs al een bordje verboden te parkeren op de garagedeur geplakt.Trekken ze zich niks van aan. Als wij er nu naartoe gaan zetten we onze auto dwars voor de geparkeerde auto. Als ze dan weg moeten kunnen ze er niet uit.

Deel Deze Pagina