Hallo allemaal, Ik ben vanmorgen voor mijn eerste afspraak bij de verloskundige geweest. Nu belde ze mij zojuist en ivm mijn chronisch hoge bloeddruk en de medicijnen die ik daarvoor slik moet ik onder behandeling komen van de gynaecoloog. heeft iemand enig idee of dit dan allemaal heel anders zal zijn als bij de verloskundige, moet je bijv vaker op controle ? Mijn huisarts had me dus doodleuk naar de vk gestuurd, die had dat dan toch ook wel moeten weten?! Nou morgen maar even bellen voor een afspraak. Hoop wat van jullie te horen, groetjes Chantal
normaal gesproken is de gyn hetzelfde als bij de vk hoor. ik sta ook onder behandeling van de gyn maar hoefde niet vaker te komen als de meiden die onder de vk staan. ze doen alleen soms wat gauwer een extra echo ofzo.
De gyn checkt je normaalgesproken net zo vaak als de VK. Wat ik zelf ervaar en ook veel hoor ( ik ben ook bij de gyn) is wél dat je vaker een echo krijgt. En dat is dan wel weer leuk
ik was ook onder behandeling van gyn tijdens 1e zwangerschap en nu weer ivm hoge bloeddruk. Je krijgt alleen elke keer een echo.......super toch?
huisartsen weten het vaak niet mijn ha zei ook nee hoor je moet bij de verloskundige nou ik bellen nou nee dat mocht absoluut niet van die verloskundige ivm ziekte van crohn moest ik in het zk.
heb hetzelfde als jij! Zit dus ook bij de gyn, super man en elke keer een echo. Die man heeft ook alle tijd van de wereld en heeft ons bij de laatste echo de baby van voor naar achter laten zien... Succes
Als 1e van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb om precies dezelfde reden als jij bij de gyn gelopen. En ik was er zeer te spreken over. Moest elke 2 weken naar het ziekenhuis (ene keer gyn en andere keer vk) en bij de gyn kreeg ik elke keer een echo. Ook ivm de medicijnen voor te hoge bloeddruk kreeg ik bij de gyn elke keer een echo om te kijken of hij wel goed groeide. Ik slikte aldomet en nifedipine. Moest ook standaard elke controle urine inleveren om te laten controleren op eiwitten (ivm mogelijke zwangerschapsvergiftiging). Ik moest trouwens wel sowieso 24 uur in het ziekenhuis blijven na de bevalling. Mijn bevalling is trouwens wel ingeleid (met 38w en 6d) omdat mijn bloeddruk op het laatst weer behoorlijk opgelopen was en Lucas het buiten de baarmoeder beter zou hebben. En als ik nog een keer zwanger zou mogen raken moet ik ook weer onder controle bij de gyn. Is je bloeddruk nu met je medicijnen wel onder controle?
Allemaal bedankt voor jullie berichten. Ik ben nu een stuk gerust gesteld. Ik slik nu al ruim 10 jaar medicijnen voor mijn bloeddruk (enalaprilmaleat) en hij is al geruime tijd vast 130/80, dus onder controle! En die extra echo's lijkt me ook wel wat! Maar goed heb gebeld voor een afspraak en die is nu 2 maart a.s nadat ik mijn termijnecho heb gehad.