Ik vind het wle een goede vraag. Ik neem aan dat jullie mogen wisselen van mondkapjes gedurende je dienst? Ik wissel hem zelf na elke pauze of na 3 a 4 uur. Is het mogelijk dat je bij zo'n wissel even snel wat drinkt op afstand van je bewoners? Dat doe ik altijd, pak dan gelijk minimaal 2 bekers water en giet dat achterover en ga dan weer door. Ik herken het heel erg hoor, dat je geen tijd hebt om te drinken maar het is zoooo belangrijk.
Ik werk op revalidatie. Paar weken cohort afdeling geweest en later een periode in quarantaine. 1 ruimte is hier schoon voor eten/drinken. Officieel heb je maar 1 pauze van een half uur (heb je wel de pieper dus pauze kun je het niet noemen). Wij zorgen wel dat we s ochtends en s middags nog tijd hebben om wat te drinken. Of alleen of samen, net wat lukt.
Nou, wij zijn gisteren in quarantaine gegaan, vanwege een positief geteste cliënt. Zij is naar de cohort afdeling gegaan, maar omdat er veel cliënten over de gang lopen, die ook in aanraking zijn geweest met haar, is besloten om met de gehele afdeling in quarantaine te gaan. Ik moet morgen werken en dat is meteen mijn laatste dienst. Volgende week ga ik naar een andere locatie. Wij eten nu ook niet meer gezamenlijk met de bewoners. En moeten volledig in pak. Er mag nog 1 bezoeker per dag komen en die moet ook volledig beschermd gekleed gaan. Ik ben nog in afwachting of ik mij preventief moet laten testen, afgelopen maandag op dinsdag heb ik deze cliënt naar bed gebracht. Pyjama had ze al aan, dus het contact was niet heel lang.