zwaar werk en buikpijn na 2 dagdiensten

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by joseetje26, Jan 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hallo meiden ik heb een fysiek zware baan en werk met meervoudig gehadicapten... ik dacht eigenlijk dat vooral het tillen een probleem zou worden maar het tegendeel blijkt waar.... het bukken continu.. ik krijg daar erge buikpijn van... het voelt als een beurse baarmoeder.. vooral na een dagdienst omdat ik s,morgens tussen 7 en 9:30 6 man moet douchen aankleden, ontbijt moet geven en in de taxi moet helpen.. heb geteld dat ik soms binnen die tijd wel 35 keer moet bukken... ik ben echt bang dat het slecht is...

en ik ben pas bijna 19 weken....... als ik dan vrij ben heeft het de 1e dag nodig om bij te trekken en dan is het weg... zodra ik weer aan een reeks werkdagen begin komt het weer terug...

en ik ben zo,n doorzetter.... vind het vreselijk om te moeten zeggen dat het lastig gaat.... wat raden jullie mij aan?

gr Jose

2. Csillag

Csillag Actief lid

Oct 14, 2008
    273
    0
    0

Rustig aan doen! voor je kindtje...denk aan je kindje, je moet wat rustiger aandoen meid!

3. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Ik kan je niet zeggen wat je moet doen, maar soms is het goed om toe te geven aan je lichaam.. Dat hoort erbij en zul je ook moeten accepteren.. Stel jezelf de vraag eens "wat wil je dat je kindje later doet, doorgaan ondanks dat het slecht voor hem/haar is, of dat hij/zij goed voorzichzelf kan kiezen?".. Nou dan kun je daar niet vroeg genoeg meebeginnen om het goede voorbeeld te zijn ;)

succes...

4. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik werk in het verpleeghuis en sta niet meer aan het bed. Bukken en tillen is erg zwaar en veroorzaakt extra banden pijn. Zelfs de bedrijfsarts vind dat ik niet meer aan het bed hoef als het te zwaar wordt. Werk nu therapeutisch.

5. Chida

Chida Actief lid

Nov 13, 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik zou allereerst contact opnemen met jouw bedrijfsarts. Daar leg je jouw probleem voor en samen kijken wat het beste is voor jou en de baby....

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    dank je voor jullie reacties... heb vandaag weer een dagdienst gehad.. buik voelde heerlijk na 4 dagen vrij.. nu heb ik 8 uur gewerkt en komt het zo weer opzetten.... ik heb rekening gehouden met al het bukken maar toch komt die pijn weer terug.... kan helemaal niet lekker op de bank zitten zelfs en wil steeds soort van m,n buik glad krijgen... hoe moet ik dat uitleggen.... mezelf zo lang mogelijk maken..

ik kijk het nog een weekje aan en dan ga ik toch eens praten met mijn teammanager

gr JJose

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

joseetje ik zie dat jullie wens na 2 jaar in vervulling is gegaan.. breng dat nou niet in gevaar omdat je je schuldig voelt als je zou zeggen dat je het bukken niet meer aankan! het is vrij normaal dat je tijdens je zwangerschap bepaalde handelingen niet meer of met moeite kan verrichten! en luister naar je lichaam ga niks forseren.
    pijn is er niet voor niks.. het vertelt je iets...al weet je niet wat maar luister er gewoon naar.

Dus hou er nou mee op je lichaam trekt dat niet meer en heeft nu genoeg te voorduren met het zwanger zijn.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zou toch eerder even overleggen als ik jou was... Dit soort dingen word meestal niet beter, eerder erger als je ermee blijft lopen. (spreek uit ervaring)

JE kunt gewoon met je teamleider overleggen of zelf de bedrijfsarts bellen. Dat laatste heb ik ook gedaan de vorige keer, maar dat was omdat mijn teamleider vond dat er niks aan de hand was... Schijnbaar was zij ook een dokter... :confused: :)

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ja die van mij is nooit zwanger geweest en roept altijd dat zwanger zijn geen ziekte is..... nou nee niet liegen... dat was de vorige... heb net een nieuwe... tja ik moet het gewoon gaan bespreken.... ik wil best komen werken en dat kan ook prima... maar niet meer die zware lichamelijke zorg.....

gr Jose

10. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Zwanger zijn is geen ziekte inderdaad maar wel een enorme aanslag op je lichaam, dus wat een domme d**s zeg om zo te praten.
    Hoop dat je nieuwe wat nadenkerder is:)

Jouw werk is ontzettend zwaar en je hebt zoveel rechten als zwangere vrouw, zeker in de zorg, maar daar gebruik van meis, ze zijn er niet voor niks!
    Ik werk zelf ook in de zorg en als ze jouw niks anders kunnen aanbieden dan kom je thuis te zitten, waar je recht op hebt.
    Ik hoop dat je begrip krijgt meis, voor jezelf wel zo fijn;)

11. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    nou heb het vandaag gezegd.... ze reageerde ehmmm wel goed geloof ik... heb gezegd dat ik gewoon een beetje op moet letten en qua rooster niet teveel dagdiensten achter elkaar... ze heeft het nu in ieder geval voor het eerst gehoord... als het straks erger word dan weet ze er in ieder geval van.....

xxxx

12. sweetnesey

Nov 7, 2008
    77
    0
    0
    Breda
    Ik heb dat ook.
    Ook ik werk in de zorg en als ik dan teveel buk en dan weer recht moet staan voel ik het ook in me buik en dat doet ook weleens zeer dus dan ga ik wel even zitten.
    En soms moet ik ook langzaam omhoog komen anders krijg ik van die steken zeg maar van die spieren.
    Gelukkig kan ik altijd op mijn collega's rekenen die nemen het dan even over.

13. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    nou de kogel is bijna door de kerk... van de verloskundige moet ik per direct stoppen met het fysiek zware werk en minder uren... sinds de 3 dagen dat ik niet heb geschreven heb ik al die nachten herhaaldelijk harde buiken gehad.... dat was best wel eng.. en echt een naar gevoel. heb haar gisteravond een mail gestuurd en vanmiddag gevraagd om een gesprek... wish me luck want ik zie er als een berg tegenop

xxxx jose

14. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    nou ik kan het iedereen aanraden.... 100% meegevallen.
    alle begrip en ik ben meteen voor 100% in de ziektewet en kom therapeutisch werken voor zover ik dat trek....

collega,s waren superbegripvol...

ppffff wat een opluchting zeg...

xxx jose

15. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Zo hoort het ook! geniet nog lekker van je werk, maar vooral van je zwangerschap... Bij ons is het trouwens heel normaal hoor. Na ongeveer 5 maanden haakt iedereen af die zwaar werk levert. Daar houden ze al rekening mee als je vertelt dat je zwanger bent.

16. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ja achteraf denk ik nu ook ..wat dacht ik nou eigelijk? dat het wel vanzelf over zou gaan... heb nu 2 dagen rustig aangedaan... en geen harde buik meer gehad....ook geen buikpijn trouwens... het was een nare pijn... voelde niet goed...

xx jose

17. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    hey, ik herken je situatie, zit nu in dezelfde, alleen werk ik als verzorgende en heb dus ook heel veel te maken met bukken, mensen optillen, verleggen, ... . en ja, na een dagdienst voel ik het ook

sinds vijdag heb ik beslist om ermee te stoppen, zeker nadat ik een scheut heb gehad in men buik en die dagenlang zeer deed.
    IK ben nu thuis, ga donderdag naar de gynaecoloog en zal uitleggen dat het teb zwaar wordt om verder te werken, ik ben ook nog geen 20 weken en zit ook in met mijn loon, maar het kindje gaat voor

greetz
    me

18. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    hey, ik herken je situatie, zit nu in dezelfde, alleen werk ik als verzorgende en heb dus ook heel veel te maken met bukken, mensen optillen, verleggen, ... . en ja, na een dagdienst voel ik het ook

sinds vijdag heb ik beslist om ermee te stoppen, zeker nadat ik een scheut heb gehad in men buik en die dagenlang zeer deed.
    IK ben nu thuis, ga donderdag naar de gynaecoloog en zal uitleggen dat het teb zwaar wordt om verder te werken, ik ben ook nog geen 20 weken en zit ook in met mijn loon, maar het kindje gaat voor

greetz
    me

19. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    nou meid ,doen hoor!

ik heb nu een week kantoorwerk gedaan en ik heb geen buikpijn meer gehad en bijna geen harde buiken..

realiseer me eigenlijk nu pas dat ik te lang heb doorgelopen

gr Jose

20. Nikita33

Nikita33 Actief lid

Nov 7, 2008
    196
    1
    0
    Goed zeg Josee! Ik heb een voorgesprek met mijn leidinggevende gehad, omdat ik me ook zorgen maakte met de zware zorg voor de meervoudig gehandicapte kinderen op mijn werk. En hij zei dat als het niet gaat dat ik me dan maar ziek moet melden, no problemo. Nou ja of vervangend werk natuurlijk want ik wil niet maanden nix gaan zitten doen.
    En je kindje is het belangrijkste, maar ik kan me wel voorstellen dat je toch bleef doorwerken en je schuldig voelde. Nu zie je idd, nergens voor nodig :D Geniet van je zwangerschap

Share This Page