hallo, ik hoop dat je me kan helpen. ik heb een dochter van ruim 2 weken oud, haar naam is jacinda. in het begin sliep ze heerlijk na iedere voeding (borstvoeding) ik ben met een keizersnede bevallen, dus mijn kleine meid sliep de eerst paar dagen in het ziekenhuis bij mij op de kamer. toen we thuis kwamen adviseerde de kraamverzorgster om haar nog een paar nachten bij ons op de kamer te laten slapen. toen ze 1 week oud was zijn we haar op haar eigen kamertje gaan leggen. en sinds dien wil ze niet meer slapen. als ikhaar eten heb gegeven valt ze in mijn armen in slaap maar zo gauw ikhaar in haar bedje leg, word ze wakker en blijft ze huilen tot ik haar weer op pak. zo heb ik al vanalles geprobeerd, maar ze wil niet slapen. snachts niet maar ook overdag niet. ook heb ik het idee dat ze last van haar buikje heeft omdat ze na de voeding flink aan het drukken gaat en met haar beentjes gaat spartelen en stampen. ik weet nu niet wat ik moet doen... ze eet, poept en plast wel goed. ze komt ook goed aan. wat moet ik doen? heb je nog tips? hoe kan ik buik krampjes tegen gaan?
Hoi, Gefeliciteerd nog met je dochter. Krampjes kunnen idd heel pijnlijk zijn. Vaak heeft het te maken met wat je als moeder zijnde eet en/of drinkt. Probeer alles met mate te nemen. Daarnaast een warme doek op het buikje of de kleine op de buik op je onderarm dragen wil wel eens helpen. Goed laten boeren. Wat betreft het slapen...ze zijn snel gewend aan bij mama slapen, om ze te laten wennen aan een eigen slaapplek moet je consequent blijven. Huilen...troosten....huilen...troosten, zogauw je ze dan uit bed gaat halen begin je vaak weer van voor af aan. Let wel het zijn adviezen. Ilja