verpleegkundige of zorgkundige????

Discussie in 'De lounge' gestart door babylove 85, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik werk ook in de thuiszorg al ig-er maar wij worden zeker niet als werkpaarden gezien, qua regelzaken doen we het zelfde als de vp-kundigen, alleen bepaalde handelingen niet.... maar dat vind ik echt niet erg.... ik ga liever voor de warme zorg, een goed gesprek ed.... handelingen vind ik niks aan.... kunnen me gestolen worden.... wij hebben veel meer tijd voor de mensen als de vp-kundigen. trouwens bij ons is er ook geen verschil in werkzaamheden in de functie tussen de verpleegkundige niveau's... nivo 4, 5 en wijkziekenverzorgende doen heir precies het zelfde, dan heb je de laag verzorgende en de laag verzorgingshulpen....

ik heb jaren in een verpleeghuis gewerkt en daar is de werkdruk zeer hoof vind ik... ik heb het nu veel rustiger, vind meer uitdaging in de thuiszorg ondanks dat ik in de thuiszorg minder handelingen mag dan in het verpleeghuis.... dus tja.... ik zou me niet laten blind te staren op de handelingen.....follw your heart!

2. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Wat gaat er allemaal veranderendan als je ig-er bent?

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Waar in België woon je? Hier in Nederland zou je ook kunnen solliciteren voor verpleegkundige in het ziekenhuis (mbo en hbo). Dan krijg je de studie helemaal vergoed + loon. 1e jaar is wel weinig maar jaar daarop krijg je echt een goed loon. 1e jaar is veel studie en vanaf 2e jaar 1x per week studie rest is werken in ziekenhuis. Als jullie nog een kind willen is dat ook een optie omdat je dan tijdelijk even stop kunt zetten en jaar erop verder.
    Weet niet of je in België in een ziekenhuis op deze manier kunt leren/werken?
    Daarnaast kun je sowieso tijdelijk studie stop zetten en daarna verder gaan. Ik zelf zou meteen voor datgene gaan wat ik echt leuk vind.

4. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    nogmaal bedankt voor de antwoorden ,
    en ik laat ZEKER mijn keuze nog weten hier hoor !

veronique , ik woon aan de grens van belgie met nederland op 20 minuutjes van eindhoven , ik weet niet waar ergens er in nederland scholen zijn ... lijkt me ook wel interessant wat jij verteld !

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    je hebt ziekenhuizen in oa eindhoven, veldhoven, geldrop......

je gaat dan in eindhoven naar school, en werkt in een van de ziekenhuizen.... volgens mij moet je bij de ziekenhuizen sooliciteren.

het annaziekenhuis in geldrop vraagt geregelt leerlingen.....

BrabantZorg.Net: Alles over werken en leren in zorg & welzijn in Brabant je kunt hier eens kijken en op de sites van de ziekenhuizen

6. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Ik ben Belg en verpleegkundige. Ik zou zeker. Starten met de opleiding verpleging. Met de VDAB krijg je gewoon je werkloosheidsuitkering, alle vervoerkosten, boeken enzo terug betaald. Toen ik studeerde, 10 jaar geleden kreeg je een diploma verzorging als je in het eerste jaar slaagde, mss eens navragen of dit nog zo is?
    Als je als zorgkundige zou werken zou ik aanraden in een rusthuis of de thuiszorg te werken, in een ziekenhuis staan de verzorgenden toch eerder in voor het 'mindere' werk

7. Valora

Valora Niet meer actief

Ik ben net begonnen met mijn opleiding verpleegkunde, en het is niet te onderschatten, maar als je na het eerste jaar het niet meer zou aankunnen of zien zitten, krijg je wel je diploma zorgkundige als je geslaagd bent in je eerste twee modules. Dus ik zou zeker kiezen voor verpleegkunde.

8. Valora

Valora Niet meer actief

En ivm je kinderwens, mocht je zwanger worden tijdens de opleiding is dat geen probleem. Lessen kun je blijven volgen, stages kun je later inhalen, en de tijd dat je thuis bent met zwangerschapsverlof krijg je dan uitbetaald via de ziekenbond, als je meer dan 2 maanden les mist mag je je module opnieuw doen met behoud van je uitkering.

9. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    Hmmm nogmaals bedankt voor alle info en reacties,
    Ik ga me zeker nog eens eerst goed informeren de komende weken voor ik mijn beslissing neem :)

Deel Deze Pagina