Verpleegkundige op oncologieafdeling en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Starling, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    Hoi allemaal.

Ik ben nu 6 weken zwanger, en ga vanaf volgende week aan de slag op een interne/oncologieafdeling.

Nu weet ik niet goed wat ik allemaal kan en mag.
    Ik neem aan dat de gewone maatregelen voldoende zijn, (aanraking met excretieproducten , plas, poep, zweet, enz. vermijden) en mezelf goed beschermen dmv handschoenen en evt een schort. Ook denk ik dat het toedienen van chemotherapie uit den boze is voor me.
    Maar dit weet ik niet zeker.

Ook weet ik niet hoe het zit met isolatieverpleging ivm mrsa.
    Ik wil nog niet direct vertellen dat ik in verwachting ben, dat maakt het er niet makkelijker op.

Iemand ervaring hiermee?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lastig.
    Misschien toch een idee om het met je leidinggevende te bespreken zodat ze je goed kunnen voorlichten.
    Sowieso geen chemo toedienen en idd lichaamsstoffen waar chemo in kan zitten vermijden en beschermende maatregelen nemen.

3. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Ik werk ook als oncologieverpleegkundige, tijdens de zwagerschap gewoon chemotherapie gegeven. Je raakt de chemo toch niet aan? Alleen bij lekkage of extravasatie werk overgedragen, omdat het dan wel een open verbinding is. Maar verder de kuren e.d. gewoon gegeven. Verder inderdaad handschoenen aan!

4. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    Dat stelt me gerust krisiefeur.. Ik had al zo'n vermoeden.
    Heb besloten nog wat tips te vragen aan een van onze oncologes.
    Heb google nog afgespeurd, maar idd, zolang ik mezelf gewoon goed bescherm moet er niks aan de hand zijn..

Bedankt voor juliie snelle reacties

5. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Werk op een andere afdeling in het ziekenhuis, maar bij ons is het protocol dat je als je zwanger bent geen patienten die geisoleerd (zoals mrsa, open tbc) liggen meer behandeld.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik werk zelf op de Intensive Care van een ziekenhuis, maar ik ben erg voorzichtig.
    Wij zijn lang bezig geweest en ik heb eerder een vmk gehad, dus neem geen risico's!
    Geen isolatiekamers in, niet mee naar de rontgen/interventie kamer.
    Hierdoor weten wel al veel mensen op mijn werk sinds deze week dat ik zwanger ben... Das wel een beetje raar, maar aan de andere kant... Liep vandaag kotsend op de afdeling dus ja... dat gaat opvallen ;)

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Nou als er goed is moet er een protocol zijn voor zwangeren, zou precies in moeten staan wat je wel en niet mag doen. Vraag hiernaar bij je leidinggevende.

Hier de dag van de posi test moeten vertellen, werk op de OK..daar kun je het echt geen dag verborgen houden.

Deel Deze Pagina