Verplegend Personeel..

Discussion in 'De lounge' started by Cynnie1984, Sep 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Dat is ook altijd het eerste wat ik doe als ik thuis kom, maar ook als ik thuis kom van me werk (heb toch een uur in het oV gezeten) En wat denk je als bent wezen stappen!!!!!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik heb ook in een ziekenhuis gewerkt, op kantoor. Maar goed, vanuit mijn kantoor had ik zicht op de kranen bij de toiletten en het viel mij vies tegen dat er nog genoeg medisch personeel is dat hun handjes niet wast na een toiletbezoek. Dan zag ik weer zo'n figuur zo vanuit de w.c. lopen naar het lab en achter zijn microscoopje kruipen...ben benieuwd wat hij daar zag en of dat van een patiënt was of van zijn eigen vieze handen ;).
    Oh ja, wat dacht je van doktersjassen. Gelukkig werkte ik voor een 'schone' arts, was ook een vrouw, maar die mannen hadden gewoon de meest smerige randen in hun boorden zitten of zelfs koffievlekken. Pas als iemand ze er op wees, ging dat ding in de was.
    En dat kantoor was alles behalve schoon. Er kwam 's ochtends iemand met een doekje dat even over je bureau gezwabberd werd en om de zoveel dagen werd er gestofzuigd, maar alleen in de loop.
    Ik ben ook nog tandartsassistente geweest, ik ben daar o.a. weggegaan, omdat er totaal niet hygiënisch gewerkt werd.
    Natuurlijk is er ook genoeg personeel, het meerendeel, dat wel hygiënisch werkt, maar ja, helaas ook een hoop viespeuken.

3. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,882
    5,174
    113
    Home
    ik doe echt alle handelingen met handschoenen aan behalve medicatie dit lukt niet met handschoenen aan. en daarna was ik ook nog mijn handen + alcohol.
    ook voordat bezoekers op de afdeling komen en weer weggaan staat er met duidelijke letters handen wassen.
    nu kregen we te horen dat we niet teveel alcohol meer "tussendoor" mogen gebruiken omdat het slecht leverbaar is. dat vind ik wel een erg slechte zaak.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Helaas heb je hygiene niet altijd zelf in de hand. Bij ons op het werk (afgezien van de handzeep en handdoekjes, zievorige post) word echt heel goed schoongemaakt. Wij hebben een apart schoonmaakbedrijf, en die meiden daar zijn zo goed! Alleen nu hebben ze (weer van hogerhand) besloten dat er bezuinigd moet worden op de schoonmaak en krijgen ze (zeker) de helft minder geld... Wie zou daar nou de dupe van worden?????

En om on-topic te blijven... (had ik de eerste keer ook wel kunnen doen) Bij ons word de trapleuning regelmatig schoongemaakt...

5. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik werk ook in de zorg (verpleeghuis). Ik heb nog nooit geteld hoe vaak ik mijn handen was, maar dat is iig heel vaak.

En idd leuk hè zo vaak je handen wassen en dan vooral daarna met alcohol erover heen. Lang leve de handcrème.

Maar als je overal over na moet gaan denken kan je beter ramen en deuren sluiten en heel de dag binnen blijven.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou, daar maak ik me dus echt geen zorgen over hoor. Logisch toch dat je de trapleuning vast pakt? Veel makkelijker.

Zometeen mag je niks meer...laat je een scheet en vergaat heel de wereld

:D

7. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Romy, dat ligt eraan wat je gegeten hebt :p

8. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Jo79, ik mag hopen dat dat geen ziekenhuis uit Den Bosch e.o. was. :p
    Verder denk ik nooit teveel bij deze dingen na, want dan zou alles vies zijn.
    Ik poets thuis iig ook niet elke dag mijn trapleuningen en deurklinken..

Share This Page