Zwangerschapsuitkering wanneer recht hierop?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door ambertjeooster, 21 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambertjeooster

ambertjeooster Nieuw lid

21 mrt 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik zit er al een tijdje mee en kan nergens duidelijkheid krijgen dus ik probeer het hier. Ik ben sinds augustus 2014 werkloos geweest en gelukkig sinds 10 maart 2015 heb ik weer werk waar ik de laatste maanden voor mijn verlof nog even hard kan werken. Ze weten hier dat ik zwanger ben en toen ik op 10 maart begon kreeg ik een 0 uren contract voor 3 maanden dus tot 10 juni. Nu weet ik bijna zeker dat mijn contract niet verlengt word omdat ik in juni met verlof moet. Nu is dus mijn vraag heb ik recht op een zwangerschapsuitkering omdat ik maar 3 maanden heb gewerkt en mijn contract net een maand voor ik moet bevallen verloopt. Ik hoor het heel graag!

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Voor zover ik weet heeft een zwangerschapsuitkering niets te maken met hoelqng je gewerkt hebt van te voren. Het enige is dat de bevaldatum binnen 10 weken van je laatste werkdag moet vallen en bij jouw is dat zo.

Waarschijnlijk krijg je een gemiddelde uitbetaals van de uren die je gewerkt hebt.

Als je het zeker wil weten, Zou je even je vraag kunnen stellen in de UWV pijler hier op het forum.

3. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ja hoor die krijg je. Ik heb hem ook om zelfde reden. 100% van je loon dus maak je geen zorgen :)

Deel Deze Pagina