Op de zij liggen is erg pijnlijk in mijn benen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladydi85, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hoi meiden!

Hier een beetje een vreemd kwaaltje... Ik hoop dat iemand een (gedeeltelijke) oplossing heeft, want ik word er zo langzamerhand erg kriegelig van. In mijn vorige zwangerschap had ik het ook, ik had het helemaal verdrongen en nu is het weer terug... Terwijl ik nog minstens drie maanden 'moet'.

Het probleem is dat ik niet goed op mijn zij kan slapen. Op mijn buik uiteraard ook niet en mijn rug gaat snel pijn doen als ik op mijn rug lig (ooit gebroken gehad, dus nogal een zwakke plek). Als ik op mij zij lig en het hoeslaken, molton of de anti-allergiehoes om mijn matras zit ietsje dubbel (dus een klein ribbeltje), dan gaat mijn been erg pijn doen. Voor ik in bed stap, zorg ik dus dat die drie lagen stof helemaal recht liggen, maar tijdens het slapen en draaien verschuiven de stoffen natuurlijk. Ik word de laatste tijd regelmatig wakker met een heel pijnlijk been, omdat ik op een stukje dubbel gedrukte stof heb gelegen (en dat stukje dubbel hoeft maar 2 mm te zijn om er last van te hebben, echt gauw dus). Overdag kan ik ook niet op mijn zij op de bank liggen, omdat een spijkerbroek en legging een naadje aan de zijkant hebben.

Om gek van te worden, want ik begin een slaaptekort te ontwikkelen omdat ik soms op beide zijkanten niet meer kan liggen. Het voelt alsof mijn been heel lam wordt en tegelijk erg pijn doet als een blauwe plek. Als ik uit bed ga, blijft het nog een half uur zeuren, pas daarna voel ik het niet meer. Heel vreemd, want geen enkele arts of verloskundige die ik er over heb gesproken heeft enig idee wat dit kan zijn. En ze hebben al helemaal geen oplossingen... Misschien heeft iemand hier hetzelfde en heeft die wel een oplossing? (Op een handdoek of een zeiltje gaan liggen helpt ook niet, die gaan net zo hard dubbel...)

Ik ben benieuwd :)

2. Ladydi85

Even omhoog zodat anderen het ook nog kunnen lezen. Blijkbaar hebben er weinig meiden last van (wat voor jullie wel zo fijn is!! :))

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ken ik niet, ik hoop dat iemand je hiermee kan helpen want je moet natuurlijk wel goed uitgerust zijn voor de bevalling:)

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Waar doet het dan precies pijn, achter je knie of het hele been?

5. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Helpt het als je bv de molton ertussen uit haalt? Dan is er alvast een laag minder.

6. Ladydi85

Mijn bovenbeen/heup doet voornamelijk pijn, de rest van mijn been krijgt een heel moe gevoel, alsof ik een hele dag heb gestaan.

Het molton weghalen heb ik geprobeerd, maar de antiallergiehoes die om het matras zit, is nog vervelender qua kreukeltjes. En het molton houdt die kreukeltjes nog enigszins tegen.

Nu ik er zo over nadenk is het toch ook wel een echt maf probleem, hè? ;)

7. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

kan je geen zwangerschapsichias hebben??
    dat heb ik namelijk wel en de pijn die jij beschrijft herken ik. die pijn heb ik ook als ik op bed lig, soms gelijk en soms pas na een tijdje.

8. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Nou ik heb het juist met pijn in me ribben echt de zijkanten..
    als ik op me linke kant lig, doet het pijn links en ook zo anders om. En die pijn blijft de hele dag nog door zeuren.. en als ik op mijn rug lig dan kan ik me niet bewegen door dat ik pijn krijg in me bekken en lijkt of die vast zit en krijg daar zon enorme pijn...
    pfff verschrikkelijk gewoon.

En vandaag kreeg ik er nog een pijn bij, mijn hele borstkast..
    die doet pijn zeg..

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Haha ja best wel maf :D Klinkt een beetje alsof het met je doorbloeding te maken heeft. Ik had zelf ook pijn in m'n benen als ik op me zij lag, alleen wel op een andere plek. Wat bij mij hielp was niet mijn benen optrekken. Dus met gestrekte benen liggen.

10. Ladydi85

Dat ga ik eens proberen straks, ik hoop dat het werkt :)

@Robijntje: ichias kan het niet zijn lijkt me, dat heeft toch alleen met je rug te maken? Rot dat je het hebt trouwens, nog veel erger dan dit :(

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het is geen vreemd kwaaltje, veel zwangere vrouwen hebben het.

heeft met je bekken te maken geloof ik. een kussen tussen je knieen zodat je been even hoog ligt als je heup kan het verhelpen.

12. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Lees nu dit topic, heb er hier ook af en toe last van. Echt superrrrpijnlijk! Heb het altijd alleen in het been waar ik op lig dus een kussen tussen mijn knieen heeft daarvoor niet geholpen. Zou eerlijk gezegd ook niet weten wat wel helpt. Ik heb er niet elke nacht last van, jij wel?

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik heb ook heel erg veel pijn in mijn heupen en bovenbenen als ik op mijn zij lig..
    maar niet door de kreukels denk ik?? hmm zal er eens op letten. want het omdraaien en vervolgens uit bd stappen gaat hier heel moeilijk en pijnlijk de laatste tijd..

14. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    heb het zelfde als babyhope..maar ook niet door kreukels hoor...eerder door BI en gewoon het zwaarder worden enzo..
    Maar als je denkt dat het door de kreukels komt...kan je dan niet al is het voor 1 nachtje..die hoezen weghalen en gewoon 1 matrashoes erop leggen die glad ligt? Om te kijken of het dan minder is?

15. Ladydi85

Heb ik eens gedaan en dat helpt wel, maar we zijn allebei flink allergisch, dus we moeten die antiallergiehoes er eigenlijk wel op hebben.
    Ik heb vannacht geprobeerd om met mijn benen gestrekt te liggen, maar dat maakt het alleen maar erger, het lijkt alsof er dan meer druk op mijn bovenbenen komt.
    Wel heb ik er vanmorgen een ander hoeslaken erop gelegd, eentje die eigenlijk te klein is en die dus gigastrak over de matrassen ligt. Nu alleen de twee lagen eronder glad maken en daarmee is het een stuk minder hopelijk. We zullen zien vannacht :)

Deel Deze Pagina