Wanneer voelden jullie je kindje voor het eerst bewegen? En hoe voelde dit? Hadden jullie meteen door dat het je kindje was? Ik ben reuze benieuwd wanneer ik ons kindje kan voelen bewegen. Kan haast niet wachten!
Ik had al tussen week 15 en 16 het idee dat ik ons kleintje kon voelen. Ik voelde een soort van plopjes/belletjes, wat ik nog nooit eerder had gevoeld en wat ik verder niet zo goed kon plaatsen. Daarna steeds vaker het idee dat ik lichte schopjes voelde. Nog niet heel regelmatig, maar toch duidelijk aanwezig. Ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten, totdat je je kleintje voelt. Dat had ik ook! Het is echt een fijn gevoel om je kindje te voelen!
Ik weet het nog precies Met 17 weken en 2 dagen voelde ik voor het eerst iets waarvan ik dacht 'ja, dit kan niet anders dan de kleine zijn!'. En vanaf die dag voelde ik het steeds vaker en al vrij snel werd dat gekriebel zachte schopjes.. Inmiddels gaat mijn buik alle kanten op
Ze hadden mij toen verteld dat ik het waarschijnlijk rond 20 weken pas zou voelen dus ik was er niet zo mee bezig... Met 18 weken voelde ik s'avonds in bed wat plopjes en die had ik nooit eerder gevoeld, heel laag en zeker niet mijn darmen ofzo.. Sindsdien voelde ik het steeds vaker dus wist ik wel dat het zo was. Nu kan ik het ook steeds vaker met mijn hand aan de buitenkant voelen, maar vooral van binnen wordt het echt steeds meer.
Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik mijn kindje pas bewegen met 22 weken. Dit keer heb ik het met 20 weken gevoeld. In beide gevallen had/heb ik de placenta aan de voorkant liggen, dus dat fungeert als een soort "stootkussen". Daardoor duurde het steeds vrij lang voordat ik leven voelde. Maar nu wordt het ook echt iedere dag sterker. Vooral nu ik even rustig zit te ZP'en laat ze flink van zich horen!
Met 17 weken en 1 dag voelde ik onze kleine al! Met 19 weken voelde ik de kleine al heel hard schoppen (met 10 weken lag de placenta aan de voorkant dacht zal nu wel niet meer maar blijkt toch zo te zijn) Maar afgelopen week hadden we de 20 weken echo en toen bleek onze kleine nogal grote voeten te hebben De vrouw die de echo deed voelde hem ook een aantal keren hard schoppen
Ik voelde tussen de 16e en 17e week voor het eerst echt duidelijk gekriebel heel laag in mijn buik, en duidelijk geen darmen. Inmiddels is het ruim twee weken laten en voel ik echt wat duidelijkere plopjes/duwtjes van binnen. Kan me voorstellen dat je niet kan wachten!! Zo bijzonder als ik op mn werk zit en dan het kindje voel bewegen. Intiem momentje blijf ik het vinden.
Met 14 weken, een soort kieteltje, ik dacht eerst huh? En toen nog een kieteltje, toen gilde ik naar mn man, woooow, ik voel wat!!! Was heel leuk
23 weken en 4 dagen. Placenta lag vooraan dus de baby moest tegen een dikke laag aan schoppen..... Heel onwerkelijk om die 1e schopjes te voelen.
Hier vanaf 14 weken niet vaak hoor en heeeel zachtjes maar voel t echt Soort kleine plopjes hihi vooral als ik net gesport heb gaat die kleine tekeer
Wat leuk om te lezen die verhalen! Lijkt me inderdaad erg bijzonder om je kindje te voelen. Ik wacht geduldig af!
Bij de eerste pas rond de 20 weken. Maar nu voel weet ik bijna zeker dat ik af en toe (al vanaf week 11) steeds kleine plopjes voel. Ik voel het alleen als ik in bed lig, dus rust en steeds op dezelfde plek....ben er dus bijna zeker van!