2 dagen oud, laat tepel steeds los

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door bloemetje81, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje81

bloemetje81 Actief lid

13 aug 2010
    151
    0
    16
    Zevenhuizen
    Mijn vriendin is gisteren met 39 weken bevallen van een zoon. Hij weegt 3350 gram. Zij wil heel graag borstvoeding gaan geven. Het knulletje hapt wel goed aan maar laat de tepel steeds los waardoor men ongerust is of hij wel genoeg krijgt. Hij heeft namelijk veel zuigbehoefte, wil steeds zuigen op de pink van zijn moeder. Zodra zij de pink uit zijn mond trekt, begint hij hard te huilen. Wanneer hij vervolgens aangelegd wordt, lukt dat niet. Hij huilt en gaat niet drinken. De verpleegkundige vond het geen goed idee hem zo vaak aan te leggen en wilde hem bijvoeding gaan geven dmv finger feeding. Moeder stelde nog voor te gaan kolven maar volgens verpleegkundige moesten haar tepels even rust hebben.
    Ik heb zelf een kindje van 5 mnd en geef nog volledige borstvoeding. Ik voel me niet goed bij dit advies en vraag me af of mijn vriendin wel goed geholpen wordt.

Hopelijk wil je mijn vraag snel beantwoorden en komt de borstvoeding bij mijn vriendin goed op gang.

Groeten en bedankt alvast!

2. bloemetje81

bloemetje81 Actief lid

13 aug 2010
    151
    0
    16
    Zevenhuizen
    Aanvulling: ze heeft trouwens ook al het advies gekregen tepelhoedjes te gebruiken. Waarom weet ik niet. Dit heeft mijn vriendin ook gedaan. Zo heeft ze wel gezien dat er wel melk uit haar borsten komt. Het knulletje plast en poept goed.

3. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi bloemetje,

Lastig he, dat je ziet dat het bij je vriendin anders gaat dan je eigenlijk zou willen. Zou ze het niet fijn vinden als er een lactatiekundige mee komt kijken? Op zich is het wel normaal dat een baby het de 2e dag nog niet zo goed doet. Als de melk eenmaal komt gaat het vaak beter. Zo niet, dan toch de LK inschakelen.

Haar borsten moeten wel minimaal elke 3 uur gestimuleerd worden. Of door de baby aan te leggen of door te kolven. Dat kolven kan ze nu ook heel goed met de hand doen. Het colostrum vangt ze dan op met een lepeltje en kan ze direct aan de baby geven. Zo belast ze de tepels ook niet ;)

Sterkte voor je vriendin.

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Oh ja, en heel veel huid-op-huid contact tussen moeder en baby. Dat is goed voor beider hormoonhuishouding en daarmee voor het op gang komen van de melkproductie.

Deel Deze Pagina